Hegn af forskellige materialer og til forskellige formål

Find det rigtige hegn til din have

Stort udvalg af hegn til have og udendørsarealer

Drømmer du om et nyt hegn til din have? Eller skal du sætte hegn rundt om en ejendom eller et udendørsareal? Så er du kommet til det rette sted. Hos Lemming Hegn findes der nemlig et stort udvalg af forskellige hegn i forskellige materialer og til forskellige priser. Lemming Hegn sælger både hegn til private og erhvervskunder og tilbyder vejledning og rådgivning, så du som kunde kan finde det hegn, der passer til lige præcis din have eller det formål, som hegnet skal bruges til.

Der kan være forskellige grunde til at opsætte hegn, hvorfor der også findes hegn til forskellige formål.

Lemming Hegn tilbyder bl.a.:

- Betonhegn
- Bræddehegn
- Plasthegn
- Lamelhegn
- Lægtehegn
- Plankeværk
- Profilhegn
- Rastehegn
- Stakit
- Klink
- Havelåge
- Støjskærm

Forskelle på de forskellige typer af hegn

Der er fordele og ulemper ved forskellige hegnstyper, og forskellige hegn egner sig derfor til forskellige formål. Betonhegnet er et tæt hegn, som ikke bruges i haver, men derimod egner sig godt til andre former for bebyggelse som f.eks. containergårde og oplagspladser.

Bræddehegn er til dig, som ønsker mere privatliv i din have. Bræddehegnet er lavet af trykimprægneret svensk fyrretræ samt betonstolper og betonbundplader. Bræddehegnet er derfor solidt og holdbart, samtidig med at hegnet har et pænt udtryk.

Én af de nyere typer af hegn er plasthegnet, som er lavet af 95 % genbrugsmateriale. Ligesom betonhegnet er plasthegnet fuldt ud dækkende og giver derfor meget privatliv. Tilmed er plasthegnet vedligeholdelsesfrit og har en garanti på 15 år. Plasthegnet er derfor ideelt til dig, som ikke ønsker at bruge tid på vedligeholdelse af hegn, men i stedet bruge tiden på f.eks. haven eller samvær med familie og venner på terrassen. Da plasthegnet stort set ingenting vejer, er det også nemt at opsætte.

Et andet elegant hegn er lamelhegnet. Ligesom bræddehegnet består lamelhegnet af trykimprægneret svensk fyrretræ. Imprægneringen forlænger levetiden, og derfor kræver dette hegn begrænset vedligeholdelse. Lamelhegnet giver mulighed for at opholde sig ugeneret på terrassen eller i haven.

Ønsker du er et mere elegant og unikt hegn, bør du vælge profilhegnet. Udvalget af profilhegn er stort hos Lemming Hegn. Alle profilhegn er produceret i trykimprægneret svensk fyrretræ og leveres både med træstolper og betonstolper afhængig af, hvilket udtryk dit profilhegn skal have. Profilhegn er derfor en dekorativ løsning, som kan bruges i flere forskellige sammenhæng f.eks. omkring terrassen, ved indkørslen eller langs havegangen. Hvis du ønsker en mere diskret indramning af din have eller dit hus, kan du vælge at udskifte hækken med et stakit.

Stakittet er lavere og mere åbent end de andre hegntyper, hvorfor skellet til naboen bliver mere diskret. Stakit består af stave, som er trykimprægnerede, for at forlænge levetiden. Stakittet kræver i modsætning til nogle af de andre hegntyper mere vedligeholdelse for at sikre levetiden.

På Lemming Hegns hjemmeside kan du læse mere om de forskellige typer af hegn og blive klogere på, hvilket hegn der passer til din have eller ejendom.