Giv fliserne et rent og nyt look med fliserens

Giv fliserne et rent og nyt look med fliserens

Da du i sin tid fik lagt en ny terrasse, var det en fornøjelse at kigge på de flotte fliser. Men som tiden er gået, har udseendet på fliserne ændret sig markant. De ser ikke længere fine og nye ud, og du bliver inderligt træt af at glo på dem hver eneste dag. Måske har du gået med tanken om at skifte hele herligheden ud. Det behøver du heldigvis slet ikke at bruge dine penge på.

Med en grundig fliserens kan dine gamle fliser komme til at fremstå som helt nye på ingen tid. Fliserensen skal naturligvis gentages med jævne mellemrum for at bibeholde det flotte finish, men det er en meget billigere og hurtigere løsning, end hvis du overvejer at skifte alle fliserne ud.

Hvordan foregår professionel fliserens?

Hvis du gerne vil købe en grundig og holdbar fliserens hos en professionel, vil processen typisk bestå af fire trin:

• Flisernes spules med varmt vand, der har temperatur på 60-90 grader.
  • Efter den første afrensning, bliver fliserne behandlet med algefjerner. Derved dør de sidste algerester, som er tilbage efter den indledende rengøring.
  • Når fliserne er helt rene og tørre får de en overfladebehandling med imprægnering. På denne måde er de ekstra godt beskyttede for eftertiden.
  • Afslutningsvist for fliserne en helt ny omgang fugesand. Nogle firmaer benytter sand, der er ukrudtshæmmende, hvilket forlænger det flotte look.

Hvordan kommer du flisepest til livs?

Flisepest er en almen betegnelse for alle de gevækster, der kommer på fliser over tid. Der findes over 900 forskellige typer flisepest, og du vil derfor kunne opleve, at fliserne får skjolder i mange forskellige farvenuancer. Men alt flisepest behandles heldigvis på samme måde. En grundig fliserens vil komme problemet til livs. Pesten vil dog altid komme langsomt tilbage, og det er derfor en god idé at indgå en fast aftale med dit lokale fliserenserfirma.