Gunnar Balles Maskinfabrik - Mange års erfaring med smede- og svejseopgaver

Gunnar Balles Maskinfabrik - Mange års erfaring med smede- og svejseopgaver

Familievirksomhed med 50 år på bagen

I mere end 50 år har Gunnar Balles Maskinfabrik hjulpet forskellige brancher i industrien med smede- og svejseopgaver. Alt lige fra mindre til mellemstore opgaver, har maskinfabrikken hjulpet med at klare - især i området Favrskov, Silkeborg og Aarhus. Ikke begrænset af geografi, påtager Gunnar Balles Maskinfabrik sig dog også arbejdsopgaver i resten af Danmark. Med et stor antal maskiner fordelt på tre specialværksteder, står virksomhedens 25 medarbejdere klar til at hjælpe med både spåntagning, smedearbejde og vand- og laserskæring, præcis som de har gjort det sidste halve århundrede.

En af den dansk industris foretrukne underleverandører

Kvalitet i arbejdet er en selvfølge for Gunnar Balles Maskinfabrik, da netop dét sammen med års erfaring i branchen har været med til at gøre virksomheden til en foretrukken underleverandør i både stål-, bygge- og maskinbranchen. Kunderelationer er også vigtigt for virksomheden, der kender deres kunder, som kunderne kender dem. Kunderne ved, at de ved Gunnar Balles Maskinfabrik følger med tendenserne i branchen. Maskinparken bliver nemlig løbende udvidet, der anvendes robotsvejsning og de bedste teknologier inden for vand- og laserskæring.

Moderne maskiner med den nyeste teknologi

Laserskæring en af de nye teknologier, som er i rivende udvikling. Og selvfølgelig er Gunnar Balles Maskinfabrik med på den udvikling. Laserskæring garanterer en nøjagtighed og præcision, som er helt uden sammenligning. Derudover kan de moderne maskiner garantere laserskæring til lave omkostninger, så prisen er favorabel for kunder, der gerne vil have høj kvalitet til en god pris. I smede- og svejsearbejdet benytter maskinfabrikken sig også af nye teknologier, nemlig robotsvejsning. Robotsvejsning anvendes til ensartede opgaver, hvor både tid og omkostninger kan holdes nede ved at anvende robotsvejsning. Til mere komplekse svejseopgaver udfører medarbejderne manuelt svejsearbejde med sikker hånd. Virksomheden er også certificeret til skæring og svejsning af bygningsstål.