Har du styr på regnskabet?

Har du styr på regnskabet?

Få styr på dit regnskab med professionel vejledning

Når man starter en virksomhed op, er det ofte forbundet med en hel masse tal i forbindelse med budgetter og regnskaber. Det er dog langt fra alle, der har fuldstændig styr på sådan nogle ting. Derfor kan det være en rigtig god ide at få professionel hjælp til at opstille og holde orden i et regnskab for dig og din virksomhed. På den måde er du sikret, at du ikke misser nogle vigtige regninger, der skal betales. Få hjælp til dette af et revisionsfirma nær dig.

Hvad er et regnskab?

Når du opstiller et regnskab, får du i bund og grund dannet et overblik over dine indtægter og udgifter i din virksomhed. På den måde får du mulighed for at holde styr på virksomhedens overordnede drift, hvilket er en fordel, når du skal kunne dokumentere de økonomiske aktiviteter. Der er to ting, som et regnskab skal bestå af:

• En resultatopgørelse, som viser, om din virksomhed har haft over- eller underskud.
  • En balance, som gør det muligt at se, hvad virksomheden ejer og skylder på et bestemt tidspunkt.

Der findes derudover flere forskellige typer af regnskaber, nemlig et årsregnskab og et skatteregnskab. Førstnævnte behøver ikke at blive afleveret, hvis din virksomhed er personligt ejet, men hvis du gør det, skal det ske i overensstemmelse med årsregnskabsloven. Derfor er det en god ide at sætte dig ind i denne, før du går i gang.

Derfor skal du lade professionelle hjælpe

Det kan være en stor mundfuld at gå i gang med ovenstående, hvis man ikke selv har så godt styr på det. Derfor vælger mange at hyre et revisionsfirma til at hjælpe dem med det. Dermed er du også sikret et regnskab, der er lavet efter årsregnskabslovens retningslinjer.