Hjemmepleje og hjemmehjælp til private nær Svendborg på Fyn

Hjemmepleje og hjemmehjælp til private nær Svendborg på Fyn

Når det gælder hjemmepleje, er det alfa og omega, at borgeren er tryg ved hjemmeplejen. Hos Fyns Hjemmepleje bestræber de sig hver dag på at levere en omsorgsfuld og ekstraordinær hjemmepleje. Som en del af deres hjemmehjælp tilbyder Fyns hjemmepleje en sundhedspleje, hvor der bliver taget højde for den enkelte borger. Det gælder, uanset om der skal bruges hjemmepleje til yngre, ældre – store eller små.

Du kan vælge Fyns Hjemmepleje under fritvalgsordningen, hvis du eller en af dine nærmeste har brug for socialrådgivning eller sorg- og krisehjælp. Hos Fyns Hjemmepleje har de nemlig erfaring som privat socialrådgiver. Derfor påtager de sig opgaver inden for pleje og omsorg og fuldfører hver eneste opgave til fuld tilfredsstillelse. I et samarbejde med den offentlige sundhedsmyndighed og andre leverandører leverer Fyns Hjemmepleje den hjemmehjælp, som den enkelte har brug for.

Sådan kan du modtage hjemmehjælp fra Fyns hjemmepleje

Hvis du er bosat på Fyn og har fået visitation til hjemmepleje eller -hjælp, så er det op til dig, om du ønsker, at kommunen eller en private virksomhed skal løfte opgaven. Det eneste krav her er dog, at den private leverandør skal være godkendt af kommunen. Det gælder altså ligegyldigt, om du bor i din private bolig eller i en ældrebolig. Husk, at du altid skal kontakte kommunen, før du kontakter den private leverandør.

På visitationscenteret hos kommunen kan de bevillige dig hjemmehjælp, hvorefter du kan kontakte kommunen eller en privat virksomhed, der tilbyder hjemmepleje.

Det kan Fyn Hjemmepleje hjælpe dig med

Det er altid meget forskelligt, hvad den enkelte har brug for hjælp til. Hos Fyns Hjemmepleje hjælper de med alt inden for personlig pleje og omsorg samt praktisk hjælp til gøremål i og uden for hjemmet.

Nedenfor finder du nogle af de hyppigste opgaver, som borgerne hos Fyns Hjemmepleje ofte har brug for hjælp til:

• Hjælp til at bade og vaske hår
  • Basal personlig hygiejne som f.eks. hjælp til at klippe negle og opretholdelse af en sund mundhygiejne
  • Hjælp til at komme i tøjet
  • Være til rådighed for tryghedsopkald
  • Hjælp til at administrere sin hverdag
  • Ledsagelse ved transport uden for hjemmet
  • Samtaler og samvær
  • Selskab på gåture
  • Og meget mere…

Hvor nogle har brug for en hjælpende hånd til at opretholde en god kropshygiejne, har andre brug for krisehjælp. Hos Fyns Hjemmepleje tilbyder de sorghjælp og terapi i krisesituationer af deres uddannede terapeut. Hos hjemmeplejen på Fyn kan du også finde en vågekone, så den sidste tid ikke skal være ensom.

Gratis fritvalgsordning – find den rette hjemmehjælp

Siden 2013 har det været borgerens eget valg, om han/hun ønsker hjælp fra det offentlige eller en privat udbyder. Det betyder, at uanset om hjælpen udbydes af en kommunal institution eller en privat virksomhed skal borgeren ikke betale for hjemmehjælpen.

Fritvalgsordningen gør, at du eller din nærmeste kan vælge en hjemmepleje, som kan opfylde de krav, I har. Det betyder, at I ikke behøver at gå på kompromis. Naturligvis udfører den private leverandør samme opgaver som den offentligt ansatte. Du har dog muligheden for tilkøb ved private udbydere.