Hvad kan massage gøre godt for dig?

Hvad kan massage gøre godt for dig?

Mange døjer med skader, som de ikke gør noget ved, fordi de ikke ved, hvor de skal starte. Det er en ond cirkel, og det gør kun skaderne værre. Det kan enten være nakkeskader, rygskader eller skader andre steder på kroppen, som giver smerter i hverdagen. Massage kan være et effektivt værktøj til at komme skaderne til livs. Skader og smerter i kroppen kan ske som resultat af meget slidsomt eller ensformigt arbejde, hvor affaldsstoffer ophober sig i kroppen muskler, som over tid vil skabe irritation og dernæst smerte.

Få styr på både psyken og fysikken med massage

Massage kan være en stor hjælp til smerte- og skadesbehandling, men det kan også bidrage til at opretholde det mentale helbred. Massage er afslapning på højt plan, og det kan blandt andet være med til at hjælpe dem, der døjer med stress og angst, og som har brug for at kunne slappe helt af. Massage kan også bruges forbyggende, og man kan derfor forebygge mod risikoen for større overbelastningsskader. For kontorfolk kan massage være med til at forebygge mod nakke- og rygsmerter, der kommer af at sidde meget foran en skærm.

Massage har derudover en masse andre fordele, som man kan drage nytte af. Massage kan blandt andet være med til at sænke blodtrykket, forbedre og øge lymfe- og blodcirkulationen samt øge udskillelsen af forskellige gode hormoner i kroppen som dopamin.

Få massage hos Lystrup Fysioterapi

I Lystrup kan du få professionel massage efter dine behov, når du kontakter Lystrup Fysioterapi. De står klar til at hjælpe dig, uanset hvad du søger med massagen. De dygtige og uddannede massører har den nyeste viden omkring kroppen, og kan hjælpe dig, uanset om du ønsker massage for at komme smerter til livs, eller om du ønsker en afslappende massage for mere velvære i hverdagen.