Hvad laver en slamsuger

Hvad laver en slamsuger?

Alle former for arbejde, som har at gøre med kloakker, bliver ofte associeret med slam og det uhumske. Slamsugning er én blandt mange dele af den branche, og heldigvis har vi slamsugning, fordi det er nødvendigt. Selvom der findes mange ’husmortips’, som kan hjælpe dig midlertidigt med at holde afløbet rent. Dog vil det til sidst ende med at være fyldt, og det er i sådanne situationer, at slamsugning er nødvendigt. En slamsuger er nemlig et fleksibelt rør, som sendes ned i kloakken og suger alle rester op. Det opsamlede slam bliver transporteret til anlæg, hvor det deponeres og afskaffes. Faktisk er det ikke kun afløb i bruser eller håndvasken – slamsugning anvendes til alle former for flydende affald, som skal fjernes og fragtes.

Opmærksom på dit affald

Der er mange, der dagligt hælder ting ned i afløb, som ikke burde være der. Selvom man ikke ved det, er det netop de små ’fejl’, som er skyld i, at der er behov for slamsugning. Desværre er det ikke nemt at se forskel på, hvad man må, og hvad man ikke må hælde nede i afløbet. Fødevarer som f.eks. kaffegrums har virkelig svært ved at blive opløst, og det kan derfor hobe sig op på rørene eller nede i kloakken. Det gælder også vatpinde og køkkenrulle – også årsagen er denne gang den manglende evne til at blive opløst i toiletvandet. Derfor vil vi anbefale at overveje, hvad der kan opløses, og hvad der ikke kan.

Slamsugning i Næstved

Er det på tide, at der bliver tilkaldt en slamsugervogn til din bolig eller virksomhed, er det bare at ringe. Søger du en slamsuger i Næstved, kan du henvende dig hos Toms Kloakservice, som både er vant til store og små opgaver og kan derfor hurtigt og nemt hjælpe dig med at få en ren og funktionsdygtig kloak.