Elektriker København og Farum

Hvorfor skal din elektriker udføre arbejdet?

Står du og skal have installeret en ny lampe, er du måske handyman nok til selv at klare arbejdet - men tro det eller lad vær - det er alle ikke! Er du i den sidst kategori, er det nok en god ide at få fat på en elektriker, der kan klare arbejdet. Befinder du dig i den første kategori, kan du dog stadig have gavn af en elektriker - for de kan meget mere end bare at installere nye lamper! De har den rette erfaring og ekspertise inden for deres fagområde, og kan stå for sådan set alt elarbejde, du kan tænke på: skal du have ny stikkontakt eller fikse en ødelagt en, er der noget galt med ledninger, der fører strøm til apparater, skal du have ny elforsyning etc. - det klarer den  erfarne elektriker!

Hvad må du så selv gøre?

Uden autorisation må du gerne selv skifte en afbryder i en eksisterende installation, hvis du skulle få brug for det. Hvis du dog ikke har erfaring med arbejdet, er det nok en god ide, at få hjælp af en guide - de kan findes f.eks. på nettet. Du må også gerne trække ledninger og tilslutte et køleskab til en stikkontakt. Du må også selv installere komfur, ovn og emhætte, så længe du har en stikprop og kan klare det uden værktøj. Du må også installere en vaskemaskine og tørretumbler selv - de helt basale installationer må du altså selv stå for, så længe du kan udføre arbejdet korrekt!

Hvad SKAL en elektriker udføre?

Når det dog kommer til det mere komplicerede arbejde - eller du bare har brug for hjælp, da du ikke er den helt store handyman - så er en elektriker guld værd. Du må f.eks. ikke selv montere nye stikkontakter, installere halogenlamper (hvis transformer, lamper og ledninger er købt hver for sig), trække nye kabler til nye installationer, ændre på faste installationer og kabelføringer med spænding over 250 volt mm. Skal du få udført arbejde med måler- eller gruppetavle, skal du også have fat på en elektriker. Udendørs afbrydere eller stikkontakter skal også udskiftes eller installeres af en elektriker. En elektriker kan altså klare rigtigt meget arbejde, og mere, end de fleste tror! Så tvivl ikke, hvis du har brug for hjælp af en erfaren elektriker - tag kontakt til dem!