Terrasse inspiration

Inspiration til terrassen

Lad terrassen være din nye hyggekrog

Terrassen er et sted, hvor man nemt kan få utallige timer til at gå hele sommeren over, både i solskinstimer og om aftenen, til hverdag og i weekenden og med gæster eller alene med en god bog. Netop fordi terrassen har så mange anvendelsesmuligheder, og fordi den på mange måder kan fungere som et ekstra rum med gode hyggekroge i sommerhalvåret, bør du i høj grad overveje indrette den, så det bliver et helt særligt sted at opholde sig.

Der er mange måder, hvorpå du kan indrette din terrasse, så både funktion og god sommerstemning er i top. I dette indlæg foreslår vi blot et par ting, der kan være med til at gøre din terrasse en smule mere speciel.

Indret din terrasse

En terrasse behøver ikke bare være en enkel fliseplads med et par havemøbler på. Alene med et par enkle indretningstricks kan du få gjort din terrasse lige så hyggelig og indbydende som din stue indenfor.

Hold dig ikke tilbage med planter, lys og hyggelige lamper eller lanterner, og lav en blød afdeling med masser af tæpper og puder på din nye terrasse. Hvis du og familien hygger jer om et bål, kan du med fordel også lave et bålsted nær terrassen eller evt. investere i et mobilt bålfad.

Byg træterrasse med plads til hygge

Der findes næppe noget mere hyggeligt, varmt og indbydende end en træterrasse. Byg en stor træterrasse med plads til alverdens hyggekroge, hvor både børn og voksne kan slappe af og nyde sommeren.

Er du i tvivl om, hvordan du får bygget din nye træterrasse, er det altså godt givet ud at få en dygtig tømrer til at gøre det. Ved at bruge en professionel tømrer er du desuden sikret en ny terrasse af høj kvalitet, som vil holde i mange år.