Luksuspleje tilbyder privat pleje og hjemmehjælp i Vejle Kommune

Privat hjemmehjælp med høj faglighed og fokus på den enkelte klient

Hvem er Luksuspleje?

Luksuspleje er godkendt privatleverandør af hjemmehjælp og personlig pleje i Vejle Kommune. Luksuspleje har 10 års erfaring med privat hjemmehjælp i Vejle for borgere, der ønsker en lettere og tryggere hverdag. Luksuspleje har 65 ansatte, der er enten er uddannet ergoterapeuter, social- og sundhedshjælpere eller social- og sundhedsassistenter. Der er stor fokus op at alle ansatte er stabile og fleksible medarbejdere, der besidder forskellige kvalifikationer for at kunne hjælpe så mange borgere bedst muligt ud fra borgerens ønsker og behov.

Dette kan Luksuspleje hjælpe dig med

Det kan være grænseoverskridende at bede om hjælp, når man i mange år har været et selvstændigt og uafhængigt menneske. Derfor udføres alle opgaver ved Luksuspleje professionelt med respekt, ansvar og empati for borgeren. Luksuspleje vil sikre, at der i fællesskab med borgeren skabes plads til medbestemmelse for eget liv ved at imødekomme hver borgers individuelle behov og ønsker. Luksusplejen tilbyder følgende:

• Hjælp til personlig pleje
  • Hjælp til praktiske opgaver
  • Sygeplejeydelser
  • Hjælp til selvhjælp vha. Ergoterapi
  • Tilkøbsydelser

Hjælp til personlig pleje kan omfatte hjælp med personlig hygiejne, hjælp til måltider, assistance til af- og påklædning, eller hvad borgeren ellers har brug for hjælp til.

Hjælp til praktiske opgaver kan spænde vidt lige fra indkøb til rengøring, som kan være med til at lette byrden af overskuelige opgaver.

Sygeplejeydelser så som medicin, støttestrømper, påsætning af smerteplaster og lignende hjælper Luksuspleje også med.

Ergoterapi ydes for at sikre hjælp til selvhjælp ved at vurdere, om der er eventuelle hjælpemidler, der kan være med til at fremme borgerens selvhjælp. Der ligges også en plan og sættes mål for borgerens træning for at sikre fremskridt efter borgerens ønsker.

Der er også mulighed for tilkøb af ekstra ydelser tilpasset borgerens ønsker eller behov. Disse ydelser kan være alt lige fra en ugentlig gåtur til følgeskab til læge eller frisør.

Selvbestemmelse og fritvalgsordning

Selvom man har brug for hjælp i hverdagen, har man stadig selvbestemmelse til, hvem der kommer i ens hjem og yder denne hjælp. På baggrund af fritvalgsordningen er det muligt for borgere selv at bestemme i deres eget hjem. Det betyder at selvom en visitator fra kommunen har vurderet, at der er behov for hjælp i hjemmet er det ikke ensbetydende at man skal anvende kommunens hjemmehjælp. Det er altid borgerens ret at vælge privat hjemmehjælp, hvis det ønskes.

Husk, at den private hjemmehjælp kan udføre præcis de samme opgaver som en kommunale hjemmehjælp