Jydsk skadedyrsbekæmpelse i hele Jylland

Professionel skadedyrsbekæmpelse i hele Jylland

Problemer med skadedyr i privat- eller erhvervsbolig kan være omkostningsfyldt, utrolig ubehageligt og kræver professionel assistance at bekæmpe. De små skadedyr formerer sig hurtigt, og så er de typisk altædende og ødelæggende. Udover at være altødelæggende, så tager nogle af skadedyrene sygedomme med sig, sygedomme som vi gerne vil undgå at blive smittet med. Det er derfor vigtigt at handle hurtigt på potientielle skadedyrstegn, og kontakte professionel skadedyrsbekæmpelse.

Når skadedyrsproblemet melder sig, kan det være flere forskellige salgs skadedyrsproblemer. Det kan være skadedyr i form af rotter og mus, eller det kan være flyvende- eller krybende insekter som volder skade til hjemmet. De fleste skadedyrsbekæmpere kan håndtere ovenstående, dog skal de håndteres forskelligt og samtidig er man også på udkig efter dem forskelligt.

Flyvende insekter

De flyvende insekter kan være svære at håndtere på egen hånd. Disse flyvende dræbere består ofte af hvepse og gedehamse, humlebier, murbier og møl. Når disse typer skadedyr skal bekæmpes, så er det vigtigt at forstå deres flyvemønstre, samt adfærd og levemåde. Ofte lever de i bikuber, som kan være i mange forskellige størrelser og ligner en papirskugle. Finder du en bikube eller et hvepsebo i haven, så er det vigtigt at kontakte professionel hjælp til udrydelse af boet. Et stik fra gedehams eller hveps gør både ondt, og kan være farligt, hvis du stikkes af mange på samme tid. Ring derfor efter en skadedyrsbekæmper, når de flyvende dræbere identificeres på egen grund.

Krybende insekter

De ulækre, altødelæggende og sværtudryddede krybende insekter kan være af mange forskellige arter. De mest populære ødelæggende insekter er kakerlakker, borebiller, myrer og væggelus. Blandt disse er kakerlakkerne blandt de værste. De findes ofte på bagerier, restauranter og andre steder, hvor meget mad har dets placering. Kakerlakkerne er altødelæggende og børe udryddes hurtigst muligt, ellers begynder de at fortære sig igennem alt. Blandt de andre krybende insekter har vi myrene. De er ikke tilnærmelsesvis ligeså altødelæggende, som kakerlakkerne. De er dog mindst ligeså irriterende, og så er der mange af dem. Heldigvis har vi i dag mange forskellige løsninger til at udrydde myrerne i hjemmet.

Rotter og mus

Blandt de absolut værste og mest modbydelige skadedyr, finder du rotter og mus. De æder sig igennem alt og koster hvert år danskerne millioner af kroner. Heldigvis, har vi i dag mange forskellige metoder for at holde rotter og mus ude af hjemmet. Det er ikke altid lige nemt, og derfor kræver det også professionel assistance. Rotterne spores ofte igennem små udvendige huller i nærheden af dæksel eller husets fundament. Af den årsag, er det utrolig vigtigt hele tiden at holde sit kloaksystem i en god og tæt stand.