Sådan indretter du haven

Sådan indretter du haven

Drømmer du også om en have, du kan nyde hele året? Læs med her hvor du får gode råd og idéer til, hvordan du kan indrette din have.

En terrasse til al slags vejr

Måske du allerede har en flot terrasse med lækre havemøbler, en solseng og udekøkken. Det danske sommervejr er dog oftest lidt ustadigt. Derfor kan det være en god idé at overveje, hvordan du kan indrette din terrasse, så den også kan bruges, når vejret svigter. En markise er både en praktisk og flot måde at skabe en terrasse, der kan være overdækket, så den også kan nydes i det ustadige danske sommervejr. Hvis du skal skabe en ekstra hyggelig stemning, kan du prøve at sætte lyskæder eller dekorative rispapirs lanterner, og til de kølige sommeraftner kan du opsætte varmelamper, så du og dine gæster kan nyde terrassen hele døgnet.

Invitér dyreliv ind i haven

Udover at invitere gæster til hygge på terrassen, er det også altid spændende, når der er besøg af dyreliv i haven. Der er flere måde, hvorpå man kan invitere dyreliv ind i haven. En havedam kan bl.a. tiltrække dyr, da vand drager dyr som guldsmede, fugle, frøer og skrubtudser. Derudover skaber vand også en fantastisk ro i haven. Du kan også invitere dyreliv inden for ved at opsætte et insekthotel.

Smukke blomster og planter

Det er også vigtigt, at du har nogle smukke blomster og flotte planter i haven. Det kan nemlig også være med til at tiltrække dyreliv. Men mest af alt så får du noget pænt at kigge på. Hvis du ikke er det store havemenneske, kan det være en god idé, at vælge nogle blomster og planter, der er nemme at holde. En anlægsgartner kan hjælpe med at vejlede dig i, hvordan du bedst kan påbegynde dit haveprojekt samt også hjælpe med akomme med gode idéer til indretning af din have.