Spice dit look op med guldsmykker!

Stilfuld med guldsmykker

Det er typisk de små detaljer, der binder et sammensat look sammen. Derfor er det helt ideelt at tænke på tilføjelser til din smykkebeholdning. Uanset om det så er en lille ring, en ny halskæde eller et armbånd, så kan smykket laves lige efter din smag. Du kan få alt få en tung, tyk guldkæde til et spinkelt og enkelt smykke, hvilket også er en af grundene til, at guldsmykker er et tilbagevendende modeaccessory.

Bag om guldet

Guld er, som alle andre grundstoffer, en del af det periodiske system, men den type guld vi benytter til smykker, er rent faktisk ikke guld i sin reneste form. Det er typisk blandet med andre metaller, hvor at forhindre unødvendig slitage, hvor kobber er brugt specielt meget som tilsætningsprodukt.

Guldet kan farves alt efter smag, hvorfor begrebet ’guldsmykker’ i bund og grund er en smule bredt. Her er der tale om en rød-, hvis og rosaguld og også her er der tale om opblanding med andre metaller, der kan farve guldet i den ønskede retning.

Smykket, der aldrig går af mode

Det fine metal har været på markedet i årtusinder og det vil det formegentlig også fortsætte med i flere tusinde år.

Guld har tidligere været brugt som statement til at afspejle rigdom, men er senere hen blevet båret af folk fra alle sociale klasser. Desuden kan guldsmykker også klæde børn, hvorfor der altså er tale om et meget alsidigt smykke. Årsagen til denne udvikling kan findes i smykkets mangesidige udseende, og ikke mindst det faktum, at man kan få speciallavede smykker.

Guld matcher dit outfit

Hvis du har taget et traditionelt sæt tøj på, om så der er tale om en sort kjole eller blot en sort skjorte og bukser, så vil guldsmykkerne træde karakter. I sådanne sammenhænge vil fokus falde helt naturligt på dine guldsmykker, da de vil skabe kontrast til det ellers neutrale outfit. Guld har nemlig en helt særlig glød over sig som de lidt mere neutrale sølvsmykker ikke kan gøre godt for.

På den anden side kan du selvfølgelig også sætte guld sammen med et spraglet outfit, men her risikerer man desværre at guldet blender en smule ind med hvad du ellers har valgt at tage på, hvorfor man ikke nødvendigvis lægger mærke til de fine smykker.

Altså er mulighederne store og vi anbefaler, at du eksperimenterer med dem!