Podcast, Radio

Styrk dit image ved hjælp af et PR bureau

Helt kort, så er PR en forkortelse for det engelske udtryk Public Relations, der har til opgave at styrke virksomheders offentlige ansigt udadtil, og samtidig skabe og forstærke virksomheders relationer til andre virksomheder, forbrugere eller myndigheder. Der arbejdes med kommunikation på et strategisk niveau, hvor virksomheders omdømme til resten af den omgivende verden styrkes, og medierne får mulighed for at skrive noget godt om virksomheden for at brede budskabet endnu længere ud.

Et PR bureau kan være en stor hjælp til virksomheder, der har brug for at have et godt forhold og gode relationer til deres kunder eller samarbejdspartnere. PR er med til at forme, hvordan resten af verden ser på din virksomhed.

PR er sin egen disciplin

Det kan være nemt at forveksle PR med marketing og branding, men disse discipliner er ikke i samme kategori. Hvor markedsføring og branding primært handler om at tiltrække nye kunder, arbejder PR med virksomhedens omdømme med at vedligeholde loyale relationer og med at kunne have en påvirkning på eventuelle kunders eller samarbejdspartneres holdning til virksomheden. Der er på den måde ikke hverken god eller dårlig PR, men kun PR i den forstand, der handler om, hvor stor værdi, den enkelte sag/pressemeddelelse har for virksomhedens omdømme.

Har din virksomhed brug for professionel hjælp til PR?

Der er mange gode fordele forbundet ved at have et professionelt PR bureau tilknyttet sin virksomhed til at klare omdømmet. Det kan være en stor mundfuld for øvrige afdelinger i virksomheden at varetage PR, fordi det kræver, at man er klar til at være strategisk, hvis virksomheden får meget medieopmærksomhed eller er endt i en dårlig sag.

PR bureauet RostraPR er et kvalitetsbevidst kommunikations- og PR bureau, der arbejder effektivt og strategisk med at forbedre virksomheders kommunikation udadtil og skabe mere omtale af produkter eller services, som kan omsættes til mærkbare salg. PR handler om relationer og kontakt, og der er mange måder at opnå disse på. Hos RostraPR arbejdes der i mange former for kommunikation, blandt andet pressemeddelelser, pressekontakt, presseevents, samplinger, produktplaceringer, sociale medier og meget andet, så din virksomhed bliver set af dine primære målgrupper, eventuelle kunder og loyale samarbejdspartnere.