Familie på ferie

Tag på sommerferie med ro i maven

Hvorfor sikre din bolig?

Det er nemt at nyde en lækker sommerferie, fyldt med afslapning, ro og nye oplevelser langt væk hjemmefra. Men roen kan hurtigt ødelægges af beskeden om, at der har været indbrud i dit hjem. Sommerferien er nemlig et oplagt tidspunkt for indbrudstyve at trænge ind i dit hjem og tage dine værdier, mens du og mange af dine naboer er langt væk hjemmefra.

At have indbrud er meget krænkende for ens privatliv, og det kan skabe en blivende følelse af utryghed i ens eget hjem, som er det sidste sted, man bør føle sig utryg. Derfor kan det være en god idé at gøre nogle tiltag mod indbrud og sætte sig ind i, hvordan man opnår et højt niveau af tyverisikring.

Sådan kan du tyverisikre din bolig eller virksomhed

Snak med dine naboer eller din virksomheds naboer og aftal med dem, at I holder øje med hinandens ejendomme, tømmer postkassen, tænder lys, slår græsset eller på anden måde viser, at ejendommen ikke er øde. Tyverisikring handler i høj grad om at holde tyvene væk, så installer bevægelsessensorer på udendørsbelysningen, så det bliver mindre attraktivt at nærme sig bygningen.

Sørg for at vinduer, terrassedøre, kælderdøre og andre indgange er forsvarligt lukkede, låste og svære at få op, så tyven ikke har en nem adgang.

Lad være med at annoncere på sociale medier, at din bolig eller virksomhed ikke er under opsyn i din sommerferie. Læg alle dine flotte billeder op, når du er hjemme igen.

Beskyt din virksomhed med et rullegitter

Butikker og virksomheder kan ofte have inventar af særlig høj værdi og et godt værn til tyverisikringen er et rullegitter. Gitteret kan bruges både på døre og vinduer, og det er særligt effektivt til at holde virksomhedens værdigenstande ude af indbrudstyvenes hænder. I store byer som København og andre steder på Sjælland kan der være større risiko for indbrud, så her kan det være endnu mere effektivt.

Gittergruppen opsætter professionelle og kvalitetssikrede rullegitre, så det bliver endnu sværere for tyvene at komme ind. Find rullegitre i de bedste materialer hos Gittergruppen på Sjælland, hvor smedearbejdet, montering og erfaringen med tyverisikring er i top og service udføres hurtigst muligt og med et smil.