Tandlæge i Silkeborg

Tandlæge med stor fokus på kvalitet

Silketand.dk er en tandlægeklinik beliggende i Silkeborg, der har mange års erfaring inden for faget. Virksomhedens metoder baserer sig på langsigtede behandlingsplaner, hvilket hænger godt sammen med deres vision om at sikre, at deres kunders tænder forbliver sunde hele livet.

Silketand.dk er særligt opmærksomme på, at det ikke er alle, der har lige let ved at møde op til et tandlægebesøg, hvorfor de har udviklet et wellness-koncept, hvor de tilbyder høretelefoner, tempur-pude til nakken og akupunktur – alt sammen for at kunne berolige klienten.

Silketand.dk har siden 2005 været medlem af dinTANDLÆGE, som er en landsdækkende sammenslutning af tandlægeklinikker, der alle har det samme mål om at tilbyde den bedst muligt behandling. Denne opmærksomhed på kvalitet blev i 2011 belønnet, da Silketand.dk, som en af landets første tandlæger, opnåede en ISO 9001 certificering, hvilket er en garanti for kunden om, at tandlægeklinikkens udstyr og behandlinger lever op til internationale standarder i forhold til kvalitet. Fordelen ved at have opnået denne certificering er, at der løbende sikret og dokumenteres kvaliteten af behandlingen, hygiejnen og servicen hos Silketand.dk.

Denne høje standard kom også til udtryk, da Arbejdstilsynet var på besøg, hvorefter Silketand.dk stolt kunne fremvise en grøn smiley, de havde modtaget.

Få lavet alt i tandlægebehandlinger hos Silketand.dk

• Fjernelse af visdomstand: Hvis du oplever problemer med din visdomstand, har Silketand.dk kompetencerne til at fjerne denne. Ofte ses det nemlig, at det kan være svært at børste sin visdomstand eller at visdomstanden er medvirkende til at lave skade i det omgivende væv, hvorfor det kan være relevant at få tanden fjernet.
  • Paradentose: Paradentose er en betændelsestilstand i munden, hvilken er forårsaget af bakteriebelægning på tænder og tandkød. Silketand.dk har mange års erfaring med behandling af denne tilstand. Behandlingen foregår således, at dybden på tandkødslommerne måles, og hvis det konkluderes, at lommerne er for dybe, kan det være et tegn på paradentose. Det skal dog siges, at paradentosen godt kan forebygges ved tandbørstning og brug af tandtråd.
  • Tandkrone: Hvis der ikke er mulighed for at lave en ordentlig plastikfyldning på en tand til grund for, at tanden knækker, er det muligt at få lavet en krone på tanden, hvilken dækker hele tandens overflade. De fleste tandkroner bliver lavet i porcelæn, da det giver det resultat, der i højest grad bærer præg af at være naturlig samtidig med, at det er en holdbar løsning.
  • Tandbro: En tandbro er en god løsning, hvis der er tale om flere tænder, der mangler. Dette betyder, at en bro limes fast på tænder med sunde rødder, hvilket kommer til at føles som ens egne tænder.