Transport af våben med Brande kurerservice

Våben: Ved du, hvordan de skal fragtes?

Disse genstande kræver tilladelse til våbentransport

Har du styr på våbenlovgivning og hvordan dine våben skal transporteres? Måske ejer du et jagtgevær eller bue og pil, som du bør have tilladelse til at transportere; i så fald skal du have mulighed for at opbevare dem sikkert, så de ikke ryger i de forkerte hænder. Det kan hurtigt blive en kompliceret affære, især hvis ikke du har tilladelse, og derfor bør du gøre brug af et professionelt kurérfirma, der har godkendte papirer til at transportere våben. På den måde slipper du for bekymringer og undgår at forholde dig til de meget skarpe regler, der er for våbentransport. Dem har kurérfirmaet styr på, så det eneste du skal gøre, er at slippe bekymringerne og overlade transporten til dem.

Disse genstande kræver tilladelse til transportering

Er du i tvivl om, hvilke våben der kræver tilladelse til at kunne blive transporteret, kan du læse mere om dette på politiets hjemmeside, men for god ordens skyld lister vi nogle af dem her:

• Alle genstande der på nogen måde ligner våben eller kan benyttes som et sådan. Det gælder fx knive og lignende
  • Ammunition
  • Software, maskiner eller lignende som kan bruges til militære aktiviteter
  • Sprængstoffer

Våbentransport for alle

Der findes våbentransport for både privat- og erhvervskunder. Et kurérfirma kan hjælpe dig med at transportere dine våben sikkert og under forhold, der overholder gældende lovgivning. Våbnene bliver fragtet under konstant tilsyn og i aflåste transportmidler af chaufører, som er godkendte til våbentransport.