Kom godt og billigt afsted på skiferien

Skiferien er booket – og planen er at køre derned i egen bil. Både for at spare penge og fordi det er mest praktisk.

Men hvad skal du have med og hvordan undgår du at det koster dig en formue at komme på skiferie?

PriceRunner, der er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste, har i samarbejde med virksomhedens Facebook brugere udarbejdet en ”det skal du have med” liste samt et pristjek på de vigtigste dele af indkøbslisten.

• Snekæder
  • Skiboks
  • Go Pro 4
  • Powerbank
  • Solbriller
  • Skibriller
  • Skitøj herrer
  • Skitøj damer
  • Skihjelm
  • Rygsæk
  • Ski undertøj herre
  • Ski undertøj damer
  • GPS
  • Skihandsker
  • Solcreme

Bilen:

Snekæder og skiboks til taget er et must. Hvis du skal komme frem uden for mange omveje er en GPS til bilen også en god investering. Det kan blive for dyrt i data at bruge mobiltelefonen som GPS på turen ned til pisterne.

Skiudstyr:

Ski og støvler er naturligvis et must. Vi vælger at leje dem. Til gengæld køber vi ski tøj, skibriller, skihjelm og handsker før vi tager afsted. Det samme gælder solbriller, hvis ikke vi har nogle gode solbriller liggende fra den forgangne sommer.

Skiundertøjet er vigtigt, da det er forskellen på at fryse og kunne holde varmen. Det samme er en god skijakke og skibukser.

Udstyr:

Et godt action kamera – her vælger vi et Go Pro 4 – er et must, når du er på skiferien. Når du er på løjperne og suser nedad kan du lave fantastiske optagelser med et Go Pro Kamera.

En powerbank er også med på must listen. Vi har telefoner, iPads og kameraer – der alle bruger strøm, og det er bare total nedtur, at løbe tør for strøm, når der er langt til nærmeste stikkontakt.

Pristjek

Et aktuelt pristjek viser, at der er mange penge at spare ved at sammenligne priser inden du handler. En tommelfingerregel er, at der kan være op til 25-30 procent i forskel på dyreste og billigste pris på et bestemt produkt.

Go Pro 4: Her kan du spare 1212 kroner ved at købe kameraet i billigste butik – en besparelse på mere end 50 procent http://www.pricerunner.dk/pl/8-3011058/Videokameraer/GoPro-Hero4-Black-Sammenlign-Priser?q=gopro+hero4+black&ref=redirect&search=gopro+hero4+black

GPS: Hvis vi køber markedets mest populære GPS – en Tom Tom Go 6100 – så kan vi spare 30 procent eller 806 kroner ved at købe GPS’en i den billigste butik. http://www.pricerunner.dk/cl/288/GPS

Solbriller: Vi køber markedet mest populære solbrille lige nu – det er den nye Wayfarer i sort fra Ray Ban. Her er prisforskellen mellem dyreste og billigste butik på 785 kroner – det svarer til en besparelse på 126 procent! http://www.pricerunner.dk/cl/58/Solbriller?other_hits=%3B%3B%3B&page=2&q=rayban+rb2132&ref=redirect&search=rayban+rb2132&sort=3&viewType=grid

Powerbank: Her findes der et utal af modeller. Det vigtigste er at vælge en powerbank, der har nok batteristyrke – dvs. jo højere MaH der står angivet jo kraftigere er powerbanken. Vi har vagt en af de mest populære powerbanks TP-Link Powerbank 10400mAh. Den koster 328 kroner inkl. fragt i dyreste butik og 208 kroner inkl. fragt i den billigste butik. Her kan du altså spare 120 kroner eller en besparelse på knapt 37 procent

Skihjelm og skibriller: Der er et stort udvalg på markedet i mange forskellige mærker, farver og design. Derfor kan det være svært at sige noget bestemt om hvor meget der er at spare – men typisk kan der godt være op til 200 kroner at hente i besparelse ved at lave et pristjek.

Skiundertøj: Det er vigtigt at holde varmen. Det mest populære skiundertøj til mænd er fra Helly Hansen HH Dry 2-pack. Her er der også penge at spare. Dyreste sæt koster 550 kroner inkl. fragt mens billigste koster 379 kroner. Det er 171 kroner der spares – eller 31 procent billigere end dyreste pris.

Hos kvinderne er der også penge at spare. Det mest populære skiundertøj er Helly Hansen Lifa 2-pack.

Dyreste sæt koster 550 kroner inkl. fragt mens billigste koster 360 kroner. Det er 190 kroner der spares – eller 35 procent billigere end dyreste pris.

Snekæder og skiboks:

Det kommer an på hjulstørrelse i fht. snekæder og hvor stor skiboks, men vil have. Erfaringen er at der er altid penge at spare ved at sammenligne priser. Her er to gode link, hvor der kan sammenlignes priser.

PriceRunners direktør Martin Andersen er overrasket over hvor meget man kan spare på udstyret til den kommende skiferie.

”Vores pristjek afslører at du kan spare mere end 3000 kroner på grundudstyret til din skiferie bare ved at sammenligne priser. Det er overraskende mange penge, ”siger Martin Andersen, direktør for Danmarks største prissammenligningstjeneste.

”Det er altid vigtigt at sammenligne priser men prøv også at tænke i alternativer. Det er ikke altid sportsbutikkerne, der har de bedste tilbud på skiudstyr. Lige nu ser vi at ganske almindelige dagligvare butikker som Netto, Føtex og Bilka faktisk har rigtig gode priser på tilbehør til skirejsen.”

Her er links til pristjek af øvrige produktgrupper:

Sne kæder http://www.pricerunner.dk/cl/636/Biludstyr?attr_58060669=58060673
Ski boks http://www.pricerunner.dk/cl/636/Biludstyr?search=Skiboks
Go Pro 4 http://www.pricerunner.dk/pl/8-3011058/Videokameraer/GoPro-Hero4-Black-Sammenlign-Priser?q=gopro+hero4+black&ref=redirect&search=gopro+hero4+black
Powerbank http://www.pricerunner.dk/cl/199/Mobiltelefon-tilbehoer?search=Powerbank
Solbriller http://www.pricerunner.dk/cl/58/Solbriller
Skitil behør http://www.pricerunner.dk/cl/306/Ski-tilbehoer
Ski hjelm http://www.pricerunner.dk/cl/1412/Skiudstyr?search=Skihjelm
Ryg sæk http://www.pricerunner.dk/cl/1196/Tasker?attr_55172296=57124905&attr_57166465=57166466
Ski undertøj herre http://www.pricerunner.dk/cl/360/Herretoej?search=Skiundert%C3%B8j
Ski undertøj damer http://www.pricerunner.dk/cl/336/Dametoej?search=Skiundert%C3%B8j
GPS http://www.pricerunner.dk/cl/288/GPS
Ski handsker http://www.pricerunner.dk/cl/306/Ski-tilbehoer?search=Skihandsker
Sol creme http://www.pricerunner.dk/cl/253/Hudpleje?search=Solcreme

• Økonomi, finans

• sammenlign priser
  • skiferie
  • skiudstyr

PriceRunner.dk er Danmarks største pris og produkt sammenligningsside. Hos PriceRunner.dk kan forbrugerne sammenligne produkter indenfor stort se alle kategorier. Alt lige fra TV, Computere, Hvidevare, Tøj, Sko og meget mere.

Det unikke ved PriceRunner.dk er at vi lister alle butikker - både dem der betaler og dem der ikke betaler. Du finder også priser fra traditionelle butikker som Fona, Skousen, Elgiganten, Bilka osv.