350.000 solgte poser: Q8 og Too Good To Go redder rekordmange måltider

350.000 solgte poser: Q8 og Too Good To Go redder rekordmange måltider

Tre gange er der sat ugerekord for salg af Too Good To Go-poser hos Q8 i løbet af de sidste to måneder, og månedsrekorden er slået tre gange siden nytår. Samtidig forsøger man i samarbejdet at inspirere med opskrifter i poserne, så alle ingredienser bliver brugt.

Q8 indgik i 2018 et nationalt samarbejde med madspildsvirksomheden Too Good To Go om at redde maden på de flere end 100 bemandede servicestationer i landet.

Siden da er der blevet reddet 352.000 måltider, og det seneste år er antallet af solgte poser steget støt. Rekorden på 2700 poser blev sat efter en kampagneindsats i uge 27.

”Vi har et team, der løbende har tilpasset udbud og efterspørgsel på de enkelte stationer, så vi sikrer et tilstrækkeligt udbud og ikke brænder inde med poser. Det bruger vi til at skrue op og ned for vores lokale markedsføring. Det kan ses i salgstallene, hvor vi har slået rekorder på stribe i år,” siger Martin Stilhoff, kategorichef hos Q8 i Danmark.

Udover madspildsposerne har Q8 også fokus på madspild i produktionen. Her bliver kanterne fra hindbærsnitter brugt til at lave romkugler.

Forventer stigning
Som et nyt tiltag lancerer Q8 nu inspiration til de kunder, der henter Too Good To Go-poser med hotdogs. Her er der råd til, hvordan man helt enkelt kan omdanne posens indhold til panini, pizza bites eller pasta-topping.

Selvom det har været en god sommer, så regner Martin Stilhoff med, at den positive tendens fortsætter:

”Samarbejdet taler til en tendens i samfundet med mere ansvarlige forbrugere. Samtidig kan det være en hjælp for de af vores kunder, der er lidt pressede af de stigende priser, og vi fortsætter det tætte samarbejde med Too Good To Go om at optimere poser og udbud. Derfor regner vi da også med, at vi fremover kommer til at se en yderligere stigning i vores salg,” siger han.

For at sænke madspild yderligere arbejder Q8 på poser med mere specifikt indhold, for eksempel med økologisk morgenbrød, fredagsguf eller hotdogs.

Fakta om samarbejdet mellem Q8 og Too Good To Go:

• Samarbejdet blev indledt i 2018
  • Man kan hente mad på 107 Q8-stationer i hele landet
  • Indholdet varierer, men det kan være alt fra slik, croissanter eller hot dogs
  • Danskerne redder i snit 2500 poser om ugen fra Q8
  • Indtil videre er der reddet 352.000 måltider i samarbejdet

Den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse

OKQ8 Scandinavia består af OK-Q8 AB i Sverige og Q8 Danmark A/S i Danmark. Vi er omkring 5 000 engagerede og serviceorienterede medarbejdere i alt, der arbejder aktivt for at fremme udviklingen af mere klima- og miljøvenlige brændstoffer, services og produkter, at mindske uligheden og at bidrage til bæredygtige byer og samfund. Med cirka 1 000 servicestationer samt et stort udvalg af bilprodukter og mad til farten stiler vi efter at være den fortrukne muliggører for bæredygtig bevægelse – både nu og fremover. Besøg os på Q8.dk.

Marie Sheye Lund

Pressekontakt Kommunikationschef 20978707

Velkommen til Q8 Danmark A/S!

Q8 er et brændstof- og energiselskab og en detailhandelskæde, der er drevet af engagement for vores kunder, medarbejdere, ejere og omverden. Vi ønsker at blive "den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse” og arbejder kontinuerligt med bæredygtige løsninger.

Q8 er en del af OKQ8 Scandinavia.

Q8 Danmark A/S og OK-Q8 AB i Sverige blev i 2012 slået sammen til ét skandinavisk selskab; OKQ8 Scandinavia. Vi arbejder under to forskellige varemærker, men med en fælles organisation, vision og værdier. Virksomheden ejes af OK ekonomisk förening og Kuwait Petroleum International, som ejer 50 % hver.

Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17