Nu får trafikanterne syv nye servicestationer på motorvejsnettet

I de kommende måneder påbegynder Vejdirektoratet i samarbejde med olie- og energiselskabet Q8 byggeriet af syv nye motorvejsstationer rundt omkring i Danmark. Målet er at bygge og drive servicestationer, som passer til fremtidens transport.

Q8- og F24-anlæggene åbner på en række af de nye motorvejsstrækninger, hvor der i dag ikke ligger nogen anlæg. Det bliver dermed nemmere for trafikanterne at tanke bilen op, når de kører på det overordnede vejnet.

Ifølge trafikdirektør Niels Tørsløv fra Vejdirektoratet skal åbningen af de syv nye tankanlæg ses som et led i Vejdirektoratets løbende bestræbelser på at forbedre servicen for trafikanterne på motorvejsnettet.

”Vi kigger i Vejdirektoratet hele tiden på, hvordan vi kan gøre forholdene for trafikanterne ude på vejene så gode som mulige. Og her udgør et veludbygget netværk af tankanlæg et vigtigt parameter på linje med aktuel og korrekt trafikinformation og optimal udnyttelse af vejnettet. Det handler alt sammen om at hjælpe trafikanterne nemt og sikkert frem.”

De nye anlæg skal ligge på motorvejsnettet i Midtjylland, Nordjylland og Nordvestsjælland. Flere af dem bliver placeret på rastepladser ved motorveje, der er blevet anlagt eller udvidet inden for de senere år.

Hvad angår de to nye servicestationer på Silkeborgmotorvejen – Kalbygaard Skov N og Kalbygaard Skov S – bliver der i øvrigt tale om fuldt bemandede serviceanlæg med butik og lounge.

Alle de nye anlæg er designet og vil blive drevet af Q8, som har vundet det udbud, der netop har været afholdt. Q8’s administrerende direktør, Steffen Pedersen, ser projektet som et udtryk for virksomhedens arbejde med fremtidens mobilitet.

”Hos Q8 vil vi skabe bedre muligheder for mennesker i bevægelse, derfor er både de bemandede og ubemandede anlæg designet til at dække de behov, som motorvejens bilister kan have. Det betyder blandt andet, at de nye bemandede anlæg tilbyder muligheden for en aktiv pause, samtidigt med at tankning og indkøb kan ordnes hurtigt og smidigt inden den videre rejse,” siger Steffen Pedersen og fortsætter:

”Det har også været vigtigt for os at kunne bygge en række nye anlæg, der arkitektonisk passer ind i det naturlige miljø omkring rastepladsen. Et designmæssigt forhold, som beviser, at vi kan tilpasse os det miljø, som vi møder vores kunder i, så vi ikke dominerer, men gør det muligt for kunderne at nyde omgivelserne mens de holder pause.”

Yderligere oplysninger:

Trafikdirektør i Vejdirektoratet, Niels Tørsløv, tlf. 7244 3405, mail: nit@vd.dk

Pressechef i Vejdirektoratet, Martin Østergaard-Nielsen, tlf. 7244 3032, mail: man@vd.dk

Communication Manager i Q8: Marie Sheye Lund, tlf. 42126419, mail: presse@Q8.dk

Her skal de nye tankstationer ligge:

Hirtshalsmotorvejen (Vildmosen V) – nyt ubemandet F24-anlæg

Silkeborgmotorvejen (Kalbygaard Skov N og Kalbygaard Skov S) – nye bemandede Q8-anlæg

Midtjyske Motorvej (Søby V og Søby Ø) - nye ubemandede F24-anlæg

Holbækmotorvejen (Springstrup S og Sp

Marie Sheye Lund

Pressekontakt Kommunikationschef 20978707

Velkommen til Q8 Danmark A/S!

Q8 er et brændstof- og energiselskab og en detailhandelskæde, der er drevet af engagement for vores kunder, medarbejdere, ejere og omverden. Vi ønsker at blive "den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse” og arbejder kontinuerligt med bæredygtige løsninger.

Q8 er en del af OKQ8 Scandinavia.

Q8 Danmark A/S og OK-Q8 AB i Sverige blev i 2012 slået sammen til ét skandinavisk selskab; OKQ8 Scandinavia. Vi arbejder under to forskellige varemærker, men med en fælles organisation, vision og værdier. Virksomheden ejes af OK ekonomisk förening og Kuwait Petroleum International, som ejer 50 % hver.

Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17