Nu indvies to nye servicestationer langs Silkeborgmotorvejen

Nu indvies to nye servicestationer langs Silkeborgmotorvejen

Onsdag den 27. marts indvier Vejdirektoratet og olie- og energiselskabet Q8 to nye, fuldt bemandede servicestationer langs Silkeborgmotorvejen på rastepladserne Kalbygaard Skov Nord og Kalbygaard Skov Syd, der ligger ved Låsby cirka 25 kilometer vest for Aarhus.

De nye servicestationer er arkitekttegnede, så de formmæssigt passer ind i det smukke landskab med løvskoven i nord og bakkerne mod syd.

Udover optankningspladser for både personbiler og tung trafik, butik med Food Deli, lounge og toiletter rummer servicestationerne også muligheder for fysisk aktivitet. Det inkluderer et legeareal på taget med forskellige legeredskaber, så både små og store trafikanter kan få en aktiv pause på rejsen.

”For Vejdirektoratet er det vigtigt, at trafikanterne har de bedst mulige forhold på vejene – og det indebærer naturligvis også et veludbygget net af motorvejsanlæg,” siger trafikdirektør Niels Tørsløv fra Vejdirektoratet. ”Her udgør de to nye servicestationer på Silkeborgmotorvejen en vigtig tilføjelse. Derudover arbejder vi i Vejdirektoratet også målrettet med at tilbyde aktuel og korrekt trafikinformation og sikre en optimal udnyttelse af vejnettet. Det handler alt sammen om at hjælpe trafikanterne nemt og sikkert frem.”

Bæredygtige stationer

De nye servicestationer er bygget ud fra bæredygtige principper, så de anvender 50 procent mindre energi end tilsvarende stationer af samme størrelse. For Q8 er bæredygtige løsninger og services en del af strategien for fremtiden.

”Vi har fokus på energimæssigt at optimere alle stationer – men nu hvor vi fik muligheden for at bygge helt nyt, så vil vi vise, hvordan vi bygger bæredygtigt og i harmoni med naturen”, siger Helle Dahlgren Skov, Director for Retail & Associations i Q8. ”Som energiselskab har vi et medansvar for en mere bæredygtig udvikling, og vi ønsker at spille en aktiv rolle. Al forandring starter med os selv”, slutter hun.

Info:

Indvielsen finder sted kl. 12.30 på Kalbygaard Skov Syd. Trafikdirektør Niels Tørsløv fra Vejdirektoratet og Helle Dahlgren Skov, Director for Retail & Associations i Q8, taler ved indvielsen.

Yderligere oplysninger:

Trafikdirektør i Vejdirektoratet, Niels Tørsløv, tlf. 7244 3405, mail: nit@vd.dk

Pressechef i Vejdirektoratet, Martin Østergaard-Nielsen, tlf. 7244 3032, mail: man@vd.dk

Communication Manager i Q8: Marie Sheye Lund, tlf. 4212 6419, mail: presse@Q8.dk

Muliggører for mennesker i bevægelse

OKQ8 Scandinavia består af OK-Q8 AB i Sverige og Q8 Danmark A/S i Danmark og er et af Skandinaviens største brændstofselskaber med ca. 1000 servicestationer tilpasset separat til personbiler og tung trafik.

På vores stationer tilbyder vi produkter og services som gør det let at være i bevægelse. Læs mere på Q8.dk

Marie Sheye Lund

Pressekontakt Kommunikationschef 20978707

Velkommen til Q8 Danmark A/S!

Q8 er et brændstof- og energiselskab og en detailhandelskæde, der er drevet af engagement for vores kunder, medarbejdere, ejere og omverden. Vi ønsker at blive "den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse” og arbejder kontinuerligt med bæredygtige løsninger.

Q8 er en del af OKQ8 Scandinavia.

Q8 Danmark A/S og OK-Q8 AB i Sverige blev i 2012 slået sammen til ét skandinavisk selskab; OKQ8 Scandinavia. Vi arbejder under to forskellige varemærker, men med en fælles organisation, vision og værdier. Virksomheden ejes af OK ekonomisk förening og Kuwait Petroleum International, som ejer 50 % hver.

Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17