Nu kan IDS-kunder tanke på YX-anlæg i Norge

Nu kan IDS-kunder tanke på YX-anlæg i Norge

Erhvervskunder hos Q8/IDS kan nu bruge deres kort på +80 stationer i Norge. Dermed udvides den enkle løsning, hvor kunder kan tanke på samme kort på flere end 840 stationer på tværs af Europa.

For erhvervskunder med store lastbilflåder kan enhver effektivisering af køretiden betyde store besparelser. Og når man kører på tværs af landegrænser, er særligt tilgængeligheden til truck stationer afgørende.

Fra den første maj er det blevet enklere for IDS-kunder hos Q8 at tanke i hele Europa. Et samarbejde med YX i Norge betyder, at kortet nu kan benyttes på 80 norske truck stationer.

”Jeg er meget tilfreds med, at dette samarbejde er kommet på plads, for vores kunder har længe efterspurgt en fælles løsning i Skandinavien. Nu styrker vi vores netværk og øger dermed tilgængeligheden væsentlig for vores kunder. Det er min klare forventning, at det både vil løfte vores salg og trække helt nye erhvervskunder til,” siger Gert Thomasen, Head of IDS & Fleet for Danmark og Sverige.

Samarbejdet betyder, at IDS-kortet nu kan benyttes på flere end 400 stationer i Skandinavien og +840 stationer i Europa.

Partnerskabsstrategi
Samarbejdet med YX i Norge er en del af Q8’s internationale partnerskabsstrategi. Formålet er at skabe de enkleste løsninger og bedst mulige forhold for lastbilchauffører på farten.

”Vores kunder efterspørger enkle løsninger, og det betyder meget for dem, at de kan samle forbrug og fakturering på ét kort, selvom de krydser landegrænser undervejs. Jo flere steder i Europa, vores kunder kan udnytte kortet, jo mere lever vi op til vores mål om at være så tilgængelige som muligt,” siger Gert Thomasen.

Læs mere om mulighederne med en IDS-løsning for erhvervskunder på Q8’s hjemmeside.

Fakta om IDS

• IDS (International Diesel Service) er er et selvstændigt brand under Q8-varemærket, som servicerer tung trafik.
  • · IDS-netværket har over 840 strategisk placerede anlæg langs alle større Europaveje. Alle anlæg er åbne døgnet rundt. IDS-kortet giver adgang til +275 anlæg i Danmark, +50 i Sverige og nu +80 i Norge.
  • · IDS-kortet giver adgang til køb af Diesel, AdBlue og udvalgte stationer med HVO100 Biodiesel og LNG (flydende naturgas) i hele Europa
  • · Det er nemt at følge forbrug og priser via portalen iAccount og finde det nærmeste anlæg via appen IDS Stations
  • IDS-kortet er et af de sikreste på markedet. Med validering i realtid og med en indbygget RFID-chip er risikoen for bedrageri minimal

Den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse

OKQ8 Scandinavia består af OK-Q8 AB i Sverige og Q8 Danmark A/S i Danmark. Vi er omkring 5 000 engagerede og serviceorienterede medarbejdere i alt, der arbejder aktivt for at fremme udviklingen af mere klima- og miljøvenlige brændstoffer, services og produkter, at mindske uligheden og at bidrage til bæredygtige byer og samfund. Med cirka 1 000 servicestationer samt et stort udvalg af bilprodukter og mad til farten stiler vi efter at være den fortrukne muliggører for bæredygtig bevægelse – både nu og fremover. Besøg os på Q8.dk.

Marie Sheye Lund

Pressekontakt Kommunikationschef 20978707

Velkommen til Q8 Danmark A/S!

Q8 er et brændstof- og energiselskab og en detailhandelskæde, der er drevet af engagement for vores kunder, medarbejdere, ejere og omverden. Vi ønsker at blive "den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse” og arbejder kontinuerligt med bæredygtige løsninger.

Q8 er en del af OKQ8 Scandinavia.

Q8 Danmark A/S og OK-Q8 AB i Sverige blev i 2012 slået sammen til ét skandinavisk selskab; OKQ8 Scandinavia. Vi arbejder under to forskellige varemærker, men med en fælles organisation, vision og værdier. Virksomheden ejes af OK ekonomisk förening og Kuwait Petroleum International, som ejer 50 % hver.

Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17