Gå til indhold
Founders Bo Boddum og Thomas Fugl foran dommerpanelet i Min ide - vores mission"

RE-ZIP i TV2's "Min ide - vores misson"

Vores founders, Bo Bach Boddum og Thomas Fugl, besøgte sidste uge panelet i "klima-hulen" i det nye TV 2 DANMARK A/S program, "Min Idé - Vores Mission". Fem grønne lamper og nogle super flotte kommentarer fra dommerne, der var meget imponeret over koncept, vision og ikke mindst det globale impact, når RE-ZIP inden for de kommende år er en del af løsningerne for at komme de mere end 131 mia. stk. engangeemballage fra global e-handel til livs.

Tommy Ahlers udtalte blandt andet: ”Jeg synes jo at idéer der både kan gøre noget godt for planeten og samtidig have et kæmpe forretningspotentiale, det er dem der ender med at blive kæmpestore forretninger.”

Vi måtte desværre se os overhalet af organisationen Stop Spild Lokalt som dagligt uddeler 30 ton mad, som ellers ville skulle smides ud eller destrueres. Og det er ifølge co-founder Thomas Fugl, netop i et sådan program, ok at tabe til nogen, der skaber endnu større impact. Og det er virkeligt både socialt og miljømæssigt bæredygtigt, hvad den moderne Robin Hood aka Rasmus Erichsen har formået at skabe.

RE-ZIP er tilgængelig i mere end 100 danske webshops og mange flere er på vej. RE-ZIP kan nemt returneres i dao pakkeshops og postkasser over hele landet. Desuden er RE-ZIP blandt andet at finde i Østrig og Polen, og arbejder på at etablere sig i flere europæiske lande i 2022 og 2023.

Hele programmet kan ses TV 2 PLAY.

Thomas Fugl

Pressekontakt Co-founder/CCO

RE-ZIP - cirkulær emballage til e-handlen

RE-ZIP tilbyder en innovativ og cirkulær emballageløsning til webshops som et bæredygtigt alternativ til engangsemballage. Når en forbruger tilvælger RE-ZIP på en webshop, afsendes ordren i RE-ZIPs cirkulære emballage. Efter at have modtaget ordren, kan forbrugeren nemt folde emballagen sammen og returnere den via RE-ZIP Appen i en dao-pakkeshop. Som tak for bidraget til at skåne planeten, modtager forbrugeren endda en belønning fra webshoppen. Emballagen ender hos RE-ZIP, hvor den renses og klargøres til endnu en cirkulation. Gentagelsen af denne proces bidrager kontinuerligt til at redde planeten for unødig engangsemballage, hvilket resulterer i en CO2e-besparelse på helt op mod 80% sammenlignet med traditionel engangsemballage.

RE-ZIP
P. O. Pedersens vej 9