​Corona: En medarbejder på Svinget i Rebild Kommune er testet positiv

En medarbejder på Svinget – som er en afdelingen under Skørping Ældrecenter – er testet positiv for covid-19. Smittesporingen er i gang og alle forholdsregler følges.

Lørdag den 11. juli er en fast vikar på Svinget i Skørping testet positiv med covid-19. Øvrige medarbejdere på Svinget er sendt til test og Region Nordjylland tester i løbet af lørdagen alle beboere på Svinget. Hverken beboere eller øvrige medarbejdere har udvist symptomer på smitte med coronavirus.

Styrelsen for Patientsikkerhed er blevet kontaktet. De står for at opspore smitteveje.

Følger almindelig praksis

Som den almindelige praksis er, opholder alle beboere på Svinget sig i deres egen bolig og personalet bruger værnemidler ved enhver kontakt, indtil det er fastslået om der eventuelt er andre smittede.

Det videre forløb

Når resultaterne af de nødvendige test foreligger, vil Rebild Kommune komme med flere informationer om sagen. Det kan vare op mod en uge.

De pårørende til beboerne på Svinget er blevet orienteret.

• Svinget er en afdeling under ældrecentret Teglgårdsminde i Skørping
  • Der er 7 beboere