Solodanser Astrid Elbo. Foto: Klaus Vedfelt

En unik aften med sommerballet i Rebild

Den bedste måde at starte sommeren på er at nyde den danske sol sammen med familie og venner, mens dansere fra Den Kongelige Ballet optræder live med highlights fra ballettens repertoire – og det er helt gratis i Rebild Bakker.

Balletmester Nikolaj Hübbe udtaler:

- Det er noget helt særligt at danse udendørs. Det giver en helt unik danseglæde, og det er vidunderligt at møde vores publikum hjemme hos dem selv.

En uforglemmelig oplevelse for hele familien
    Denne aften med sommerballet er designet til at være en uforglemmelig oplevelse for hele familien. Arrangementet tilbyder en enestående mulighed for børn og voksne at opleve ballet i verdensklasse i en afslappet og naturskøn udendørs ramme med Rebild Bakker som arena.

Ud over selve balletforestillingen er der mange muligheder, som vil gøre aftenen ekstra speciel. Medbring tæpper og slå jer ned på græsset midt i bakkerne, hvor I eksempelvis kan nyde lækre picnickurve fra områdets restauranter kombineret med lokalproduceret vin.

Sløret er løftet for årets program
    Årets program byder på otte små balletter, inklusive højdepunkter som Rosen-adagioen, Blå fugl pas de deux og Den bestøvlede kat fra Tornerose, pas de deux fra Etudes, og Sommerdanse, en ny koreografi af Nikolaj Hübbe. Derudover præsenteres pas de deux fra Karneval i Venedig, uddrag fra efterårets kommende urpremiere Blodbryllup samt finalenummeret pas de dix fra Raymonda.

Programmet opføres af 16 kongelige balletdansere:

• Solodansere: Holly Dorger, Stephanie Chen Gundorph, Astrid Elbo, Emma Riis-Kofoed, Jonathan Chmelensky og Ryan Tomash.
    • Solister: Mayo Arii, Tara Schaufuss, Eukene Sagues, Guilherme de Menezes og Sebastian Pico Haynes.
    • Korpsdansere: Lania Atkins, Vitor de Menezes, Mathieu Rouaux, Meirambek Nazargozhayev og Philip Duclos.

Dato og sted i Rebild:
    17.06.24 kl. 19.00: Rebild Bakker/”Gryden”, Skørping

Den Kongelige Ballet gør opmærksom på, at i tilfælde af regnvejr håbes der altid på opklaring, men at aflysning kan ske i sidste øjeblik, inden forestillingen starter af hensyn til dansernes sikkerhed.

Du er som journalist eller borger altid velkommen til at kontakte os for en udtalelse, baggrundsviden eller andet, du måtte have brug for. Kig også forbi vores hjemmeside og følg os på Facebook.

Jan Krage

Destinationsudvikler Markedsføring +45 50848571

Rebild Kommune er karakteriseret ved stærke og levende by- og landsbysamfund med kulturel mangfoldighed og et aktivt foreningsliv. Der er blandt borgerne en stor lyst og vilje til at engagere sig i forskellige fritidsaktiviteter og til at benytte kultur- og idrætstilbud Her er særdeles gode handelsmuligheder med et bredt udbud af specialbutikker. Det kuperede terræn, unik natur og Danmarks største sammenhængende skov, Rold Skov, gør området til et valfartsted for outdoor sportsturisme og der afholdes årligt mere end 30 outdoor sportsevents på tværs af kommunen.