Fra venster: Lars Hedegaard (Region Nordjylland),  Marianne Vestergaard (Forkvinde for REUR), Henrik Hagens (adm. direktør, Hagens Fjedre) og Leon Sebbelin (borgermester, Rebild Kommune)
Fra venster: Lars Hedegaard (Region Nordjylland), Marianne Vestergaard (Forkvinde for REUR), Henrik Hagens (adm. direktør, Hagens Fjedre) og Leon Sebbelin (borgermester, Rebild Kommune)

Hagens Fjedre vinder TagFat prisen

Den globale leverandør af fjedre, Hagens Fjedre, modtog tirsdag den 13. februar prisen for at være den mest innovative virksomhed i Rebild Kommune ved en prisoverrækkelse i virksomhedens hovedkontor i Støvring.

TagFat er en regional innovationskonkurrence arrangeret af Vækstforum Nordjylland, Region Nordjylland og de nordjyske erhvervskontorer, og det er fjerde gang at prisen uddeles. I år har der været særligt fokus på Industri 4.0.

- I dette års udgave har vi stillet skarpt på de nordjyske virksomheders arbejde med smart produktion og service. Alle deltagere har fået lavet en såkaldt innovationsrapport med det formål, at få vurderet deres teknologiske afsæt. I alt har 74 virksomheder, på tværs af hele Region Nordjylland, fået lavet denne innovationsrapport, fortæller Lars Hedegaard fra Region Nordjylland.

I Rebild Kommune har det lokale erhvervskontor, Business Rebild, været med i hele udvælgelsesprocessen, samt gennemgang af innovationsrapporterne for at finde frem til vinderen i Rebild Kommune.

- 8 virksomheder fra Rebild Kommune har været med i konkurrencen; Commotive, ATNU, CykelGear, Mekoprint, Necas, PARKPARK og Sky-Watch, og det har været interessant at være med til at vurdere deres teknologiske afsæt via rapporterne. Feltet har været skarpt, fordi de alle har bidraget med noget helt unikt inden for hver deres branche, men der var enighed, da vi skulle finde én vinder, siger Jane Bejlegaard Lindberg, erhvervs- og turistchef hos Business Rebild.

Kombinationen af mange forskellige innovative initiativer gjorde at Støvring virksomheden, Hagens Fjedre, skilte sig ud i forhold resten af deltagerne fra Rebild Kommune.

- Hagens Fjedre har en innovationsscore væsentlig over den gennemsnitlige i Region Nordjylland – det gælder både i produktionen, vedrørende arbejdsgange og kvalitetssikringsstrategier, hvilket gør at de løber med prisen i år, uddyber Jane Bejlegaard Lindberg om vinderen af TagFat prisen.

Titlen som Rebilds mest innovative virksomhed har allerede givet Hagens Fjedre endnu mere blod på tanden i forhold til, at tænke innovative løsninger ind i virksomhedens fremtidige kurs.

- Betydningen for at modtage TagFat prisen er meget stor. Vi har gode kunder og dygtige medarbejdere, som er årsagen til, at vi kan vokse både på omsætningen og indtjeningen. Det er kun muligt med effektiv og smart produktion, samt god dialog med og service til vore kunder. TagFat prisen bekræfter, at vi er på rette spor og vi fortsat skal arbejde mod nye mål om øget effektiv og smart produktion samtidig med at service er i højsædet og kunderne oplever værdi i samarbejdet med Hagens Fjedre. Kun derved kan vi fortsætte væksten og være konkurrencedygtig i fremtiden, udtaler Henrik Hagens, adm. direktør, Hagens Fjedre om modtagelse af prisen.

Hagens Fjedre går nu videre til konkurrencen mellem alle vindere fra hele Region Nordjylland, hvor regionsvinderen kåres til en gallamiddag den 24. maj 2018.

Jane Bejlegaard Lindberg

Erhvervs- og turistchef Erhvervs og turisme 50825593