Med mere end 20 års ledererfaring, har Rebild Kommune fundet en særdeles kompetent leder til Center Pleje og Omsorg.

​Rebild Kommune: Ny chef til Center Pleje og Omsorg

Birgitta Sloth Christiansen starter 1. april 2021 som chef for Center Pleje og Omsorg i Rebild Kommune.

56-årige Birgitta Sloth Christiansen har 20 års ledelseserfaring, primært på det kommunale område. Heraf otte år som områdechef i Sundhed og Omsorg i Århus Kommune og fire år som HR- og Arbejdsmiljøschef i Aalborg Kommune. Hun har de seneste tre år været ansat i Kriminalforsorgen som institutionschef for Institution Nordjylland med drifts- og ledelsesansvaret for de nordjyske arrester. Hun er uddannet Civiløkonom, HD organisation og Ledelse fra Aalborg Universitet. Bag sig har hun også flere masteruddannelser senest MBA in Business Psychology.

Jes Lunde, kommunaldirektør i Rebild Kommune ser frem til samarbejdet med Birgitta Sloth Christiansen:

- Vi er rigtigt glade for, at det er lykkedes at tiltrække så stærk en kandidat med over 20 års ledererfaring. Hun kommer med stor erfaring og engagement til at lede, vise vejen og understøtte ledere og medarbejdere, så der bliver skabt resultater til gavn for borgerne.

Hovedpersonen selv, Birgitta Sloth Christiansen, glæder sig til at begynde i det nye job:

- Jeg glæder mig til at blive en del af Rebild Kommune og til at lære organisationen godt at kende. Det bliver spændende og udfordrende at være med til at fortsat at udvikle centrets områder i forhold til fremtidens behov.

I fritiden nyder Birgitta Sloth Christiansen fysiske aktiviteter, sin familie og sit nære netværk.

Birgitta Sloth Christiansen overtager stillingen efter Pil Rahbek, som har fået nyt job i Specialsektoren Region Nordjylland som chef for området voksne udviklingshæmmede.

Kommunaldirektør Jes Lunde – telefon 20 23 32 20

Birgitta Sloth Christiansen – telefon 42 26 26 65