REBILD: Luksusbaby’s nye domicil dannede rammerne for Årsmødet 2022

REBILD: Luksusbaby’s nye domicil dannede rammerne for Årsmødet 2022

Hvert år inviterer Business Rebild, RebildPorten og Rebild Erhvervsudviklingsråd alle erhvervsdrivende til et stort erhvervsarrangement med fokus på erhvervslivet i Rebild kommune.

Helt eksklusivt bød Luksusbaby indenfor i deres helt nye domicil i Porsborgparken Støvring. En aften hvor deltagerne blev inspireret af andre erhvervsdrivende, seje iværksættere og passionerede ildsjæle på det nybyggede lager. Alt imens ihærdige medarbejdere ved Luksusbaby plukkede ordrer med børnetøj og udstyr ned fra hylderne i den snart 8000 m2 store lagerhal.

Efter en kort velkomst af formand for Erhvervsudviklingsrådet Brith L. Jørgensen gav hun ordet videre til ejer og medstifter af Luksusbaby Morten Grabowski Kjær. Morten fortalte om deres nye rammer, ambitioner, samt hvilken betydning det har for deres fortsatte vækstrejse, at flere stærke investorer har meldt sig på banen i 2021. Derudover gav Morten deltagerne et indblik i deres nuværende indsatser internationalt, samt hvilke udfordringer de har mødt, og hvordan udfordringerne er blevet imødegået.

”Vi har fået en overvældende modtagelse fra de lokale erhvervsdrivende i Støvring – flere har personligt skrevet velkommen til. Det giver os en følelse af at blive en del af et fællesskab og det passer rigtig godt sammen med de værdier, Luksusbaby bygger på. Generelt har der været en fleksibel tilgang til, at vi kan få vores drømme realiseret” fortæller ejer Morten Grabowski Kjær.

Formand for Erhvervsudviklingsrådet Brith L. Jørgensen og erhvervs- og turistchef Jane Bejlegaard Lindberg gav efterfølgende deltagerne indsigt i indsatserne på erhverv og turisme for 2021 og 2022.

Jane Bejlegaard Lindberg – erhvervs- og turistchef i Rebild udtaler: ”Årsmødet er for os en væsentlig dag, som vi ser meget frem til hvert år. Her mødes erhvervslivet på tværs af brancher, og der skabes gode relationer og netværk. Det fysiske møde kan noget særligt, og derfor glæder vi os ekstra til igen, at kunne afvikle dagen hos en lokal virksomhed. Samtidig giver det os anledning til at fortælle om de indsatser, der har været arbejdet målrettet på i det forgangene år, samt kigge fremad og orientere om de nye indsatser der bliver til gavn for det lokale erhvervsliv og turismeudviklingen i Rebild Kommune.”

Valg af medlemmer og suppleanter

Erhvervsudviklingsrådet, der består af 12 medlemmer og to suppleanter, bliver valgt for en 2-årig periode, og har følgende sammensætning: 2 byrådsmedlemmer som vælges af Byrådet. 5 medlemmer bliver udpeget af Byrådet fx erhvervsrepræsentanter.
Sidst men ikke mindst består erhvervsrådet af 5 medlemmer og 2 suppleanter som vælges på Årsmødet.

De nye medlemmer blev: Rene Thomasbjerg (Lars Pedersen & Søn Murer og Entreprenørforretning), Brith Jørgensen (Business Park Nord), Mark Laursen (Runners DK / ATNU), Michael Lynderup Kjeldsen (Rold Skov Golf) og Sten Jensen (Prokit). De to suppleanter blev Kim Neumann (Dansk El & Energi) og Line Bluhme (ByLink.

Vinderen af Vækst- og Udviklingsprisen

Som en del af aftenens program skulle Vækst- og Udviklingspriser deles ud. Igen i år var der 3 nominerede virksomheder med i opløbet. MATHstore er en herretøjsbutik i Støvring, som ejes af Mads Thorhauge var for andet år i træk blandt de nominerede, Sports Universe som udbyder virtuelle og fysiske events samt en webshop med energiprodukter tøj- og sportudstyr. Sidst men ikke mindst Me & Eliza der er en dametøjsbutik i Støvring, som ejes af Mette Buus Nielsen.

I rigtig award stil blev der til Årsmødet vist en film med klip fra den dag finalisterne fik overrakt beskeden om, at de var med i opløbet om at løbe med prisen.

”Mark har været en iværksætter, som har været på en vild vækstrejse. Din virksomhed spiller godt sammen med Rebild Kommunens DNA og vision – et aktivt liv sammen. Sidst men ikke mindst, så tager Mark et socialt ansvar og donerer overskud til flere formål – blandt andet klovneløbet. Du hviler ikke på laurbærene og er sindssyg innovativ.” fortæller Brith som overrakte prisen til årets vinder, Mark Laursen ejer af Sports Universe.

Fakta om Vækst- & Udviklingsprisen

Rebild Erhvervsudviklingsråd besluttede i 2015 at stifte en årlig Vækst- og Udviklingspris, der skal anerkende enkeltpersoner, virksomheder og organisationer, der har gjort en ekstraordinær indsats for erhvervsudviklingen i Rebild Kommune. Vinderen af Vækst- og Udviklingsprisen får en check på 10.000 kr. samt den flotte Vækst- og Udviklingsstatuette, som er lavet af den lokale plastvirksomhed, Induflex.

Vi takker for deltagelsen, og håber aftenen har været inspirerende. Brith og Jane lagde ikke skjul på at det til forskel fra Årsmødet 2021, som var online, har været en fornøjelse at mødes igen.

Som afslutning på Årsmødet bød Morten på en rundvisning i det nye domicil.

Jane Bejlegaard Lindberg

Erhvervs- og turistchef Erhvervs og turisme 50825593