Fælles opvarmning før løbet - foto: Rebild Kommune

Triatlandløbet vokser

Årets Triatlandløb finder sted onsdag den 22. august kl. 18-21. Med mottoet ”Løb eller gå med kolleger” henvender løbet sig især til institutioner og firmaer, men alle hold på fire personer er naturligvis velkomne til at deltage på en af de to ruter omkring Skørping Privathospital.

Da Triatlandløbet sidste år blev afholdt for første gang, var der 793 deltagere. I år kommer tallet op på den gode side af 1.000 deltagere. Tilmeldingen lukker først fredag den 10. august, så der er stadig mulighed for, at deltagerantallet vokser.

Løbsarrangør Anne Voss fortæller, at løbet er dimensioneret til 1.200 deltagere.

- Det er afgørende, at folk får en god oplevelse med løbet, og derfor skal der ikke være flere med, end at vi kan styre det. Det er selvfølgelig rart, at et stort løb også giver et overskud til vores idrætsklub, IF Frem Skørping, men det kommer i anden række. Hvis løbet med tiden går hen og bliver et endnu større tilløbsstykke, kan vi altid arrangere løb fordelt på to dage. Det er imidlertid kun spekulationer, for nu koncentrerer vi os helt og fuldt om, at dette års Triatlandløb bliver en succes.

God dialog med Rebild Kommune

En gruppe driftige folk fra IF Frem Skørping arrangerer i forvejen Rebildløbet. Det er et løb, hvor den enkelte deltager løber for at opnå den bedste individuelle tid. Triatlandløbet, som er udviklet i et samarbejde med Rebild Kommune, er et holdløb, hvor holdets samlede tid tæller. Deltagerne kan enten løbe fem eller gå fire km.

- Til dette års Triatlandløb er der tilmeldt flest gående. Det hænger godt sammen med vores målsætning om, at løbet skal skabe en god fælleskabsoplevelse. Som mange af os ved, får man ofte en god snak, når man går en tur sammen, tilføjer Anne Voss.

Et resultat af det gode samarbejde med Rebild Kommune er blevet, at en stor del af kommunens mange medarbejdere deltager i løbet. I år har kommunen tilmeldt 663 ansatte. I god forståelse med kommunen har arrangørerne da også valgt at kalde løbet for Triatlandløbet. Triatland Rebild er netop kommunens outdoor-brand.

Løbet må gerne styrke fællesskabsfølelsen

Løbsarrangørerne er meget bevidste om, at Triatlandløbet tilbyder noget andet og mere end de typiske hold-stafetløb.

- Et stafetløb opleves ofte mere fragmenteret, fordi man ikke løber samtidig. Ved Triatlandløbet er der fælles start for henholdsvis løberne og de gående. Det betyder også, at man kommer i mål nogenlunde samtidig. De helt unikke rammer, vi har på den store plæne foran Privathospitalet i Skørping, bliver efter løbet brugt til at hygge og sludre på kryds og tværs. Deltagerne spiser et sundt og nærende måltid sammen. Og i den forbindelse kan man risikere at komme til at snakke med en kollega, som man ikke kender i forvejen, eller med medarbejderne hos en nabovirksomhed, som man normalt blot hilser på, siger Anne Voss.

I år står menuen på lækre friskgrillede kyllingewraps i fuldkornstortilla med salat og krydderurtecreme. Det lokale islæt er æbler fra Frugthaven i St. Brøndum og Rebildøl med fyr fra Rold Skov produceret af FUR Bryghus. Desuden indeholder forplejningen Premium vand fra Ramlösa, Kims chips og lidt sødt. Den kommunale diætist har givet input til den varme mad for at sikre et sundt måltid.

Rold Skov og Rebild Bakker er Triatland Rebild

Triatland udgøres geografisk af Rebild Kommune med centrum i Rebild Bakker og Rold Skov. I området afholdes årligt mere end 30 outdoor sportevents.

September måned byder på følgende spektakulære arrangementer:

Cykelstafetten/Carlos Sastre Classic den 2. september, Rold Skov Open Water 2018 den 9. september, Rebild2Dages den 15. og 16. september, og Nordic Trail den 16. september.

Pernille Mulvad Møller

Destinationsudvikler Turisme og oplevelser +45 22 60 72 89