Søs Egelind sætter gang i Rebild Turismenetværk

Umage gør mageløs

Onsdag den 5. september var mere end 20 virksomheder samlet til netværksmøde hos Volstrup Golfcenter til foredrag og ”et kærlig indspark” fra Søs Egelind.

Som et led i at kickstarte samarbejdet mellem service- og oplevelsesvirksomhederne i Rebild kommune, havde RebildPorten inviteret de lokale virksomheder til netværksmøde. Formålet med dette netværksmøde var både at informere de lokale virksomheder om deres muligheder for udvikling af deres virksomheder, men samtidig også for at få et bud på, hvordan man ser muligheder frem for begrænsninger.

RebildPorten stod klar med information om tilbud og muligheder for at styrke virksomhederne og deres kompetencer inden for forskellige områder, heriblandt et forestående samarbejde mellem Dansk Kyst & Naturturisme over vinteren, hvor turismeerhvervet tilbydes kompetencekruser skræddersyet til Rebild.

Søs Egelind kom med bud på, hvordan man kickstarter og styrker samarbejdet på tværs af virksomhederne, og hun opfordrede alle til at udforske og tænke ”hvad andet er muligt?”. Med hendes foredrag, som var fuld af humor, men samtidig med indsigtsfulde overvejelser, formåede hun både at få de fremmødte til at grine, men også reflektere over deres egne virksomheder.

Med baggrund i sin egen barndom, fortalte Søs Egelind hvorledes hun bruger fantasi og lysten til at overkomme hendes egne begrænsninger, til at opnå noget andet og bedre. Dette blev nævnt som opfordring til ikke at lade mulige begrænsninger sætte en stopper for idéer, og dermed være en stopper for et godt samarbejde. Hun påpegede flere gange, at hvis man gør sig umage bliver man mageløs, som opfordring til, at man altid skal gøre så umage for at opnå de gode resultater.

Virksomhederne blev samtidig opfordret til at overveje, hvad de kan tilbyde dem af dem selv for at skabe et godt samarbejde på tværs, for, som Søs Egelind sagde: ”Alt, hvad man giver, får man lige tilbage i masken igen”
Søs Egelinds opfordringer blev hurtigt udlevet, da én af de fremmødte virksomheder bød de øvrige virksomheder velkommen til et møde hos dem, hvor formålet er, at alle virksomhederne kan lære hinanden bedre at kende.

Efter Søs Egelinds foredrag var der en debat og idégenerering blandt de fremmødte virksomheder og blandt turismenetværkets ambassadører: Bente Kirkegaard Pedersen fra Rold Storkro, Niels Moes fra Rebildcentret og Mark Laursen fra RunnersDK, som i dagens anledning fra standin for Jane Andersen fra Comwell, som blev sat til at tænke modsat - hvordan får man et turismeerhverv til at blive en fiasko? Det satte gang i fantasien og udledte nogle sjove, men også relevante svar.

Et godt arrangement, som sluttede positivt, med ønsket om, at oprette nogle gode samarbejder på tværs af virksomhederne - og for at blive en mageløst turistattraktion, ja så må man gøre sig umage.

Mads Bang Pedersen

Pressekontakt Kommunikationskonsulent Presse, krisekommunikation, sociale medier, video +45 20 61 21 69