Renz e-Line postkasseanlæg styrer nu Bomi-Parkens beboeres post og fungerer som et mødested for beboerne.

​Indviet med chokolade og champagne

Et stykke chokolade mødte plejehjemsbeboerne, da de åbnede deres postkasse for første gang.

På Plejecenteret Bomi-Parken på Amager har de netop indviet et elektronisk Renz postkasseanlæg, der kan samarbejde med elektroniske adgangssystemer og betjenes med en nøglebrik. Plejecenteret markerede overgangen til det moderne anlæg med champagne & kransekage – og chokolade i postkassen til beboerne.

Med nøglebrikken kan beboerne nu åbne døren til deres hus, hovedindgangen, kælderen, elevatoren og naturligvis deres egen postkasse. Renz e-Line, som postkasseanlægget hedder, kan integreres op mod adgangssystemer som Aptus, Salto, Ruko SmartAir mv. Med det elektroniske postkasseanlæg følger en dynamisk beboeroversigt på styreenheden, hvor det er nemt at ændre navne, fordi det foregår centralt på pc, tablet eller smartphone.

Postkasseanlægget har en social funktion

Ifølge Bomi-Parken er det en kæmpe fordel, at nøglebrikken samler så mange adgangsfunktioner i en lille brik og anbefaler derfor andre institutioner at overveje samme løsning – også af sociale årsager.

Forstanderen for Bomi-Parken, Lars Bo Sørensen: ”Jeg er bidt af nye nutidige løsninger og så dette system som et godt bud på en løsning på vores beboeres postbehov. Det er smart at kunne spare nogle arbejdsgange og vinke farvel til at presse navne ud af dymomaskinen. Tilmed forestiller jeg mig, at systemet kan bidrage til fællesskabet og lidt motion for beboerne, fordi de nu dagligt har en lille gåtur i kalenderen og principielt kan mødes ved postkasseanlægget.”

Relateret materiale