MEFA bestseller postkassen Letter fra 2012, som nu opdateres i designet, så der bliver plads til pakker.

Pressemeddelelse -

Flotte designerpakkepostkasser på vej: Renz udvider samarbejde med Mencke & Vagnby

Renz er i fuld gang med produktudvikling af nye MEFA pakkepostkasser i samarbejde med designerduoen Mencke & Vagnby. Produkterne omfatter en væghængt- og en større rummelig pakkepostkasse i smukt design, der skal imødekomme den stigende grad af online shopping

Der er stigende efterspørgsel på pakkepostkasser, i og med flere og flere handler på nettet. Her bestilles alt fra elektronik til tøj og bøger, hvoraf de færreste varer kan passe ned i en normal postkasse. Det resulterer ofte i ture til pakkeshoppen, der kunne være undgået for både fragtmænd og kunder. Derfor skal de nye designerpakkepostkasser også være tilstrækkeligt rummelige, så der er plads til flere pakker af forskellige størrelser på samme tid.

Fokus på materiale og kvalitet

Meget tyder på, at pakkepostkassen er fremtidens postkasse. Derfor er det også afgørende, at kvaliteten er i top, så de holder så længe som muligt. Ligesom MEFAs resterende produkter bliver pakkepostkasserne fremstillet af europæisk stål i høj kvalitet, og hver en detalje er designet med henblik på at optimere funktionalitet og holdbarhed.

“Det spiller en stor rolle for kvalitet og bæredygtighed, at vi benytter os af de bedste materialer fra Europa. På samme vis er det vigtigt for os, at vi samarbejder med danske designere, der forstår sig på den danske forbrugers stil og behov. Vi er meget enige om udtrykket såvel som kvalitetens rolle, samt at det skal være så let og funktionelt for forbrugeren som muligt,” fortæller Anna-Karin Krogsgaard, Key Account Manager hos Renz.

Udover at kvalitet og funktionalitet skal gå op i en højere enhed, er det afgørende, at udtryk og form også appellerer til forbrugeren og passer til alle hjem. Det er sandsynligvis årsagen til, at MEFA postkassen Letter fra 2012 blev en bestseller. Det var derfor et naturligt valg at invitere det velkendte designerpar, Karina Mencke og Marcus Vagnby, med på tegnebrættet igen.

Æstetisk, funktionelt, enkelt

Designerduoen, der oftest beskæftiger sig med produkt design arkitektur og kunst, nyder at udfolde sig kreativt i en bred palette af industrier. Det er særlig Markus Vagnby, der bliver ekstra grebet af en produktudvikling som denne, hvor det kræver noget særligt i forhold til det tekniske.

“Jeg holder meget af at optimere og få det funktionelle til at spille sammen med det æstetiske. Det kræver naturligvis mange timers fordybelse og forståelse, men det er så tilfredsstillende at komme frem til løsninger, der både tager højde for funktion og udtryk, som f.eks. med Letter-postkassen, der ligner en simpel konvolut med nøglehullet diskret skjult og beskyttet mod rust bagved klappen,” fortæller Marcus Vagnby.

De nye pakkepostkasser er en videreudvikling på Letter-bestselleren og tager således udgangspunkt i et lignende design, hvor æstetik, kvalitet og funktionalitet går op i en højere enhed. Den simple poetiske form er et tidløst design, der passer til alle hjem.

Renz

Mencke & Vagnby

Mencke & Vagnby er et design studio nord for København, der består af den tysk-danske designer og kunstner Karina Mencke og den danske designer og arkitekt Marcus Vagnby. I mere end 20 år har de som duo forenet forskellige kreative brancher. mencke&vagnby kendetegner sig ved deres innovative tilgang med fokus på kvalitet og tidløs æstetik, og står for bæredygtighed gennem en lang levetid på deres produkter, kunstværker og arkitektur.