Igennem blot fire trin bestemmes øsnkede effekt og passende køleenhed.

Beregn køleeffekt direkte på mobilen

Rittal Chiller app er lavet til brugere og konstruktører, som behøver en korrekt dimensioneret køleenhed til styresystemer eller tavleanlæg. Med fire interaktive trin kan brugeren af Rittals Chiller app dimensionere og udvælge den rette køleenhed i effektområdet 1-40 kW, og dermed undgå bekostelig overdimensionering.

Rittal Chiller app er iOS-baseret og kan downloades gratis via iTunes på iPhone. I det første trin angives den ønskede specifikke køleeffekt, hvorefter appen anvender denne information til at bestemme den krævede køleeffekt og foreslår automatisk en passende køleenhed.

I det andet trin præsenterer appen tilbehør til den valgte køleenhed. Yderligere uddybelse kommer i tredje trin, hvor der vises et omfattende udbud af alternativer, eksempelvis en kraftigere pumpe, design med vandkølning eller indkapsling i rustfrit stål til anvendelse indenfor levnedsmiddelindustrien.

Angivelse af korrekt dimensionering

Yderligere information såsom specifikationer og to- eller tredimensionelle tegninger kan hentes med et enkelt klik. Brugeren kan efter registrering tilmed få en interaktiv oversigt over al relevant information.

– Værktøjet er brugervenligt takket være tydelig vejledning og brugerflade. Brugeren kan nemt finde den rette løsning, uden tab af data eller informationer, hvilket giver betydelige besparelser ved at undgå overdimensionering forklarer Göran Bjelk, produktchef for klimateknik hos Rittal.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37