IBM og Rittal i strategisk samarbejde om datacenter

IBM og Rittal i strategisk samarbejde om datacenter

Rittal og IBM Resiliency Services har indgået et strategisk samarbejde med Rittal som ”preferred IBM partner” og leverandør af et datacenterprojekt til slutkunder. Relationen omfatter alle infrastrukturløsninger, der behøves for at etablere et datacenter, og spænder over hele Europa, Mellemøsten og Afrika.

Rittal er en førende global leverandør af IT-infrastruktur. Den nye strategiske alliance gør virksomheden til en af de få partnere i samarbejde med IBM Resiliency Services, inden for design, konstruktion og drift af datacentre. Rittal tilbyder et bredt udbud af infrastrukturkomponenter, inklusiv rack, løsninger til klimakontrol, udstyr til strømfordeling, overvågningssystemer, sikkerhedsløsninger, beskyttelse og service samt det modulære datacentersystem RiMatrix S. Alle disse produkter kommer til at spille en betydelig rolle i projektet at udvikle datacentre til IBMs kunder. Partnerne håber at kunne generere synergi ved at opbygge en tæt relation til markedet og udnytte de komplimenterende kundebaser.

IBM har en stærk position inden for bank-, forsikrings- og den offentlige sektor, mens Rittal har større tilgang til industrikunder.

IBM Resiliency Services udfører professionelle IT-, datacenter- og anden revision efter ”best-in-class” parametre, såsom pladsbehov, fysisk konfiguration, energieffektivitet, tilgængelighed og ydelse. IBMs portefølje omfatter servere, operativsystemer, programvarer og IT-tjenester. Disse kan kombineres med IT-infrastrukturkomponenter fra Rittal, og dermed kunne levere skalerbare ”end-to-end” løsninger som opfylder kundespecifikke krav og opfylder ekstremt høje sikkerheds- og kvalitetsstandarder.

– Ved at udnytte kvaliteten, pålideligheden og effektiviteten af IT-infrastrukturprodukter fra Rittal, kan IBM tilbyde sine kunder datacenterløsninger, der opfylder de højeste krav, inklusiv fremragende tilgængelighed, forklarer Brian Farr, Director of Business Continuity and Resiliency Services for Europa hos IBM Global Technology Services. Hver partner har mulighed for at fokusere på deres kernekompetencer med partnerskabet som afsæt til at vinde styrke på markedet.

– Alliancen mellem IBM og Rittal skaber en ideel base for hurtig planlægning og gennemførelse af kundeprojekter med ekspertise på internationalt niveau. Fra start til slut, inklusiv materialer, software og IT-infrastruktur, belyser Andreas Keiger, Executive Vice President for Europæisk salg hos Rittal. Dette giver os mulighed for at tilbyde vores kunder den bedst mulige støtte i at forfølge vigtige trends som Big dataanalyse, M2M kommunikation og intelligente farbrikker, tilføjer han.

Partnerne indretter nu særskilte projektgrupper for at koordinere aktiviteterne og yde gensidig støtte på det internationale marked. De planlægger at skabe en fælles platform for komponenter, kundecentrerede tjenester, udbygningsmoduler og markedsføringskampagner. Samarbejdsaftalen bygger på et nært samarbejde, som går mere end ti år tilbage: som en OEM-partner, har Rittal allerede forsynet IBM med mere end 170.000 IT-rack.

For at iværksætte partnerskabet var Rittal vært for en workshop i Herborn for IBM executives, global offering managers fra USA og Europa, samt senior Rittal executives. De fik opgaven at sammenføre strategier og definere en detaljeret projektplan for at kunne lancere et partnerskab på de forskellige nationale markeder. Dette inkluderede at kommet til enighed omkring en fælles tilgang til udvalgte målgrupper og store internationale projekter.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37