Rittal booster det digitale workflow med en virtuel prototype

Industry 4.0 og den virtuelle prototype

Digitalisering er afgørende for fremtidens smarte produktion, hvor end-to-end data og integrationen mellem processer spiller en central rolle.
Det er planlægning kombineret med den virtuelle prototype der danner grundlaget for alle efterfølgende processer. Det der indenfor industrien kaldes Industry 4.0, bygger på end-to-end flowet af digital data gennem hele produktlivscyklussen. Løft din virksomheds digitale workflow til nye højder og udnyt det potentiale, digitalisering og fuldstændig dataintegration giver, med Rittal Automation systems og Control and Switchgear Engineering 4.0 fra Rittal og Eplan.

I dag er end-to-end data nøglen til at spare penge i enhver automatiseret proces og det er netop planlægning kombineret med den virtuelle prototype, der danner grundlaget for alle efterfølgende processer i Control and Switchgear Engineering 4.0.

Smidig overgang til de digitale processer
En fuldstændig digital beskrivelse af en indkapsling anvendes til at sende teknisk data videre til et produktionssystem via standardiserede dataformater. Det betyder, at konventionelle automatiserings-teknologier, eksempelvis værktøjsmaskiner, bore- og fræsecenter, kan integreres i et sammenhængende produktionsmiljø. Den virtuelle prototype er hjertet i det digitale workflow, idet alle processer kobles sammen i en uafbrudt kæde af data. Det skaber grundlaget for produktivitet og effektivitet – fra planlægning til automatiseret produktion og videre.

Rittal Automation Systems står for at levere den komplette kæde, fra en virtuel prototype af et færdigt produkt, konstruktion af en indkapsling, med alt hvad der hører til af komponenter til strømstyring, køling og tilbehør, efterfulgt af komponentbearbejdning og den intelligente automatiserede produktion.

Dybere grænseflade
Grænsefladen og tilgængeligheden af data er væsentlig for produktionsprocessen. Platformen Eplan Data Portal og systemer som strukturerer information, kommer til at spille en vigtigere rolle for at forsyne produktionen med relevant data.

Højkvalitativ teknisk produktdata og standardiserede tekniske processer er afgørende for at gøre værdiskabelsen mere effektiv i planlægningsfasen.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37