Gå til indhold
Fra venstre; Nigel Hillier, VD Carel Storbritannien, værten ved RAC Cooling Industry Awards, komiker Paul Sinha, og til højre, Steffen Wagner, chef for Climate Control Product Management hos Rittal og Jörg Knetsch, projektleder for forskning og udvik

Kølig førsteplads til Blue e+ køleenhed

Årets bedste køleprodukt "Refrigeration Product of the Year" er blevet udnævnt i London. Vinderen af RAC Cooling Awards imponerede juryen med sin høje gennemsnitlige energieffektivitet og CO2-besparelse, samt potentialet for global anvendelse.

2016 er det tolvte gang, at Refrigeration and Air Conditioning Magazine, uddeler RAC Cooling Industry Awards. En udnævnt jury bestående af journalister, forskere og konsulenter vælger årets bedste produkter og innovationer for køling og køleteknik, fordelt på en række kategorier.

I år var det Rittal, der sammen med Samsung, Toshiba, Honeywell og Mitsubishi, løb med en af de flotte priser.

Årets køleprodukt
Rittal Blue e+ tog første pladsen i kategorien "Refrigeration Product of the Year – i system eller fristående". Køleenheden Blue e+, som anvendes til indkapslinger i industrielle applikationer, benytter en sofistikeret inverter- og heat pipe-teknologi.

Med op til 75% energibesparelse og strøm til flere spændingsniveauer, gjorde Blue e+ til en klar vinder ifølge juryen, der samtidig konstaterede, at der var banet vej for øget miljøeskyttelse indenfor industrien

Gigantisk potentiale
– Udmærkelsen viser endnu en gang, at blue e+ både er et innovativt produkt for vores kunder, og at det samtidig bidrager til at beskytte miljøet, siger Göran Bjelk, produktchef for Klimastyring hos Rittal. I Europa findes i øjeblikket omkring 2 millioner køleenheder, der anvendes i industrien, hvilket medfører et stort potentiale for energibesparelser.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37