Micro Data Center udvalgt som IT-sikkerhedsløsning til sikring af patientdata

Micro Data Center udvalgt som IT-sikkerhedsløsning til sikring af patientdata

Syv Mikrodatacentre fra Rittal er blevet til en IT-sikkerhedsløsning for patientdata. Det er sygehuset Oberlausitzer Bergland i Tyskland, der har valgt systemet for at opnå maksimal beskyttelse af IT-infrastrukturen, på sparsom plads.

Rittal Micro Data Center møder kunders fysiske sikkerhedsbehov, når et traditionelt sikkerhedsrum er for stort i forhold til behovet eller omkostningerne.

Dette passede netop til sygehuset Oberlausitzer Bergland i Tysklands øvre Lusatia region.

Sygehuset anvender i dag systemet Rittal Micro Data Center på sine enheder i Zittau og Ebersbach og totalt er der syv Micro Data Centers i drift, som IT-sikkerhedsløsning for patientdata. Med beskyttet back-up er patientdata sikret og altid tilgængelige for rette myndigheder.

– Vi stiller høje krav til vores IT-infrastrukturs fysiske sikkerhed, udtaler Romain Seibt, der er ansvarlig for IT-afdelingen på Görlitz vagtcentral. Et stort datacenter med et sikkerhedsrum ville have overskredet vores budget, men med Micro Data Center som en løsning til vores to enheder, tilbyder Rittal en teknologi, som præcist tilgodeser vores behov. Som nemt og fleksibelt kan udvides, når som helst.

Sikrer mod brand og andre farer

Rittals sikkerhedsskab, sammenkoblet i grupper af tre eller fire, beskytter ikke blot IT-udstyret, de giver også beskyttelse mod fysiske farer såsom brand, vand, damp og utilsigtet adgang. Den sikre IT-infrastruktur indebærer, at patientdata er tilgængelig for omtrent 800 læger, sygeplejersker og andet medicinsk personale.

Fuldt udrustet

Rittal Micro Data Center er fuldt udrustet. Overvågningssystemet Rittal Computer Multi Control (CMC) III kontrollerer, at sikkerhedsskabene fungerer korrekt. Systemet udløser en alarm i tilfælde af, at temperatur eller fugtniveau er for højt, eller hvis der er forsøg på indbrud. I tilfælde af brand reagerer DET AC brandalarm og brandslukningssystem hurtigt og pålideligt. Strømforsyningen leveres af det intelligente skinnesystem Power Distribution Unit (PDU) og Power System Module (PSM).

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37