Gå til indhold
Det nye Rittal VX25-indkapslingssystem giver stor merværdi takket være systemets tekniske egenskaber, enkel montering og et højt sikkerhedsniveau. Nu er alle disse fordele også tilgængelige i rustfrit stål og NEMA 4X-versioner.

Nu kommer nyt indkapslingssystem i rustfrit stål og NEMA 4X

Det nye Rittal VX25 indkapslingssystem fås nu i en 100 procent rustfri version for at kunne indfri de højeste krav på korrosionsbestandighed. Skabet er også tilgængelig i beskyttelseskategorien NEMA 4X for at imødekomme udfordrende miljøer med eksempelvis støv, stænk og vandstråler.

Den rustfrie version blev vist på SPC IPC Drives. Ud over rammekonstruktionen, døre, paneler og spændeplade, fås alle eksterne dele også med 180° hængsler og komforthåndtag i rustfrit stål.

Ekstra høj beskyttelse
Skabene i stål og rustfrit stål har IP 55 og NEMA 12 beskyttelseskategorier som standard, men Rittal har også introduceret NEMA 4X-versionen som med den tilsvarende IP 66-beskyttelseskategori øger beskyttelsen yderligere. Det betyder at det elektriske og elektroniske udstyr i VX25 er pålideligt beskyttet mod støv, vandstænk og vandstråler, selv under krævende forhold.

Fleksibel indretning
Den næsten identiske udformning af begge VX25-indkapslinger indebærer at skabets indhold helt og holdent kan flyttes rundt mellem den rustfrie version og NEMA 4X-indkapslingen.

Køling i krævende miljøer
Rittals nye Blue e+ køleaggregat i rustfrit stål er nu også tilgængeligt når VX25-skabe i rustfrit stål skal udstyres med energieffektiv køleteknik til applikationer i krævende miljøer.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Per Magnusson

Scandinavian Product Manager Enclosures and Rittal Automation Systems

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37