Gå til indhold
Ny IoT-grænseflade betyder, at Rittal køleenheder er klar til Industri 4.0 applikationer.

Nyt IoT interface til klimakontrol

Med et nye IoT interface ligger Rittal nu grunden for optimal integration af køleenheder i Industri 4.0-applikationer. Dette muliggør kontinuerlig kommunikation fra sensor til Cloud, samt tilslutning til overordnede overvågnings- eller energihåndteringssystemer.

Der skabes en stor mængde information ved drift af moderne løsninger til klimakontrol. Hidtil har det blot været praktisk at kunne registrere driftstimer og den aktuelle temperatur i indkapslingen. Men med moderne køleenheder, som Rittals Blue e+, kan en meget mere information måles og registreres, for at give endnu mere optimal styring af din køling.

Det inkluderer registrering af temperatur både inde og uden for indkapslingen, samt fordamper og kondensatortemperaturer og om nødvendigt data fra yderligere sensorer placeret inde i skabet.

I stedet for en simpel måling af driftstimer registreres driftstider for kompressoren og den interne og eksterne ventilator separat. Der er også systemmeddelelser, kapacitetsudnyttelsesdata og opdateret information om parametre.

Skaber merværdi fra data
For at skabe merværdi fra det store datamængde skal oplysningerne være tilgængelige for overordnede systemer. Med sin nye IoT-grænseflade leverer Rittal en jævn kommunikation af data. Det gør Blue e + køleenheder til IoT-kompatible enheder.

De understøttede protokoller er OPC-UA, Profinet, SNMP, Modbus og CANopen. Antallet af protokoller understøttet, gør det muligt at oprette forbindelse til overordnede overvågnings- eller strømforsyningssystemer i stort set alle tilfælde. Data fra køleenhederne er herefter tilgængelige i disse systemer. Du kan også indstille parametre og konfigurere indstillinger via IoT-grænsefladen.

Cloud-tilslutning
Oplysningerne fra enhederne kan også bruges til en bred vifte af analyser. De kommunikationsfunktioner, der er tilgængelige via den nye IoT-grænseflade, muliggør integration af klimastyringsløsninger i IoT-applikationer, der baner vejen for nye smarte serviceløsninger. For eksempel aktiveres optimering af vedligeholdelse og service, hvilket reducerer driftsomkostningerne. En anden vigtig anvendelse er energidatahåndtering. Når alle data er tilgængelige hele tiden, øges energieffektivitetsniveauet, hvilket igen hjælper med at reducere omkostningerne. IoT-grænsefladen kan enten monteres på en DIN-skinne eller direkte på køleenhederne.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Göran Bjelk

Scandinavian Product Manager, Climate Control Climate Control 070-390 08 90

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37