Opnå sikker køling af mindre IT-applikationer

Opnå sikker køling af mindre IT-applikationer

En ny energieffektiv køleenhed til IT-applikationer er nu lanceret til miljøer med effekttab fra 1-6,5 kW og komplimenterer Rittals allerede omfattende sortiment af IT-produkter.

LCU DX (Liquid Cooling Unit Direct Expansion) er beregnet til installation i TS IT eller Rittals Micro Data Center og fås i to forskellige effektklasser; 3kW og 6,5 kW. Hver størrelse kommer også i redundant version.

Pladsbesparende og lydløst
LCU DX-løsningen består af en indre enhed med hastighedsreguleret EC-ventilator (børsteløs DC-motor) og en invertor kompressor til udendørs brug. Den interne enhed er installeret på siden i en 800 mm TS IT indkapsling eller i et Micro Data Center, for at spare plads. Kølingen understøtter den klassiske ”for- til bagside”-luftstyring som på 19”-installationer. Kold luft blæses ind forrest i indkapslingen og suges til bagsiden af ventilatorer. Den opvarmede luft føres siden gennem varmeveksleren for derpå at indgå i kredsløbet, med en indre og ydre enhed, der sørger for mindre varmetab og mindre støj.

Altid perfekt tilpasning til varmekilden
Ved hjælp af den inverter-styrede kompressor holder køleenheden en næsten konstant temperatur på den indkommende serverluft. Temperaturforskellen ligger på kun to grader Kelvin. Administratoren skal blot angive setpunkt for temperaturen via styrekomponentet monteret i racket.

Redundans for ekstra sikkerhed
Den redundante udgave af LCU DX har to eksterne enheder og en intern enhed, som indeholder en varmeveksler med to kølekredse, to strømfosyninger og to seperate kontrolsystemer. Det øger sikkerheden i IT-miljøer, som skal være igang døgnet rundt. Alle fejlsignaler overføres direkte til Rittal CMC III overvågningssystem.

Højere køleeffekt
LCU DX komplimenterer Rittals sortiment af køleenheder til lavere effekt. Ved behov for større køleeffekt tilbyder Rittal køleenheder fra eksempelvis LCP CW eller DX-serierne med effekter op til 50 kW per rack.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37