Simpel løsning, der tillader hurtig tilslutning af rundledere. Helt sikkert.

Rekordhurtig tilslutning af rundledere

Rittal har udviklet en ny generation af forbindelsesterminaler. Takket være push-in-teknologi tilsluttes ledninger til skinnesystemet både hurtigt og sikkert. De nye push-in ledertilslutningsklemmer til skinnesystemer findes i to størrelser, 0,5-4 mm2 och 1,5-16 mm2 og til skinnetykkelser på 5 og 10 mm.

Enkel tilslutning

Tilslutningen af ledninger til skinnesystemet er enkelt med tilslutningsklemmer. Tilslutningsklemmen monteres på kobberskinnen, ledningerne klikkes i og fastholdes her takket være en effektiv fjederspænding. Designet er foretaget i plastmaterialer, der isolerer forbindelsen og øger personsikkerheden.

Det er også muligt at lave en strengdistributør eller distributørblok med et stort antal tilslutningsklemmer til udgående ledere.

God kontakt er sikret

Når ledertilslutningsklemmerne er fastspændt på kobberskinnen, fjern da eventuelt oxidlag på skinnen. Det giver god kontakt både i nye og eksisterende faciliteter.

Den nye tilslutningsklemme kan reducere potentielle fejl. Behovet for at skrue kablet fast fjernes, såvel som efterfølgende styring med momentnøgle for at sikre korrekt kompression. Det vedligeholdelsesfrie design gør systemet mere pålideligt og reducerer omkostningerne ved efterfølgende vedligeholdelsesarbejde.

Certificeret og klar til brug

UL- og IEC-certificeringer gør de nye ledningsforbindelsesterminaler egnet til brug over hele verden.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37