Rittal i nye omgivelser

Rittal i nye omgivelser

Den 1. oktober 2015 flytter Rittal A/S fra Taastrup til et nyt domicil i Vallensbæk, og tilpasser sig dermed den sidste del af en strategiimplementering for selskabets fremtidige struktur.

Rittal A/S, der gennem mere end 50 år har fremstillet og udviklet både standardløsninger og skræddersyede løsninger inden for områderne indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT-infrastruktur samt software og service, flytter fra den 1. oktober 2015 til nye og moderne indrettede lokaler på adressen Delta Park 37, Vallensbæk Strand. Samtidig med at Rittal A/S flytter, flytter også søsterselskabet EPLAN Software & Service A/S til samme adresse.

Fælles, Skandinavisk lager i Ängelholm

Rittal A/S har siden 2006 haft kontorer, showroom, lager og værksted i Taastrup, men på grund af Rittal-gruppens overordnede, logistiske strategi flyttede lager og værksted i 2009 til et fælles lager for Norge, Sverige og Danmark beliggende i Ängelholm nord for Helsingborg. Fra dette lager kan der leveres standardprodukter fra dag-til-dag til kunder i Danmark.

Domicil med god infrastruktur

- Med flytningen af lager og værksted var der ikke behov for disse faciliteter i Taastrup, hvorfor disse nu er afhændet. Vi er nu et rent salgsselskab, som kun har behov for kontorer og showroom, siger administrerende direktør Hassan Soussi, og fortsætter: - Ved valget af nyt domicil har vi lagt stor vægt på, at infrastrukturen af hensyn til vore gæster og vort personale skal være i orden - og det er den.

Miljøcertificerede og energirigtige lokaler

- Vore lokaler ligger i det nyopførte, miljøcertificerede ’Company House’, hvor vi, sammen med en række andre firmaer, deles om mødefaciliteter, reception og kantine med eget køkken. Ved byggeriet har man lagt vægt på at indrette kontorerne arealeffektivt og energirigtigt, hvilket også har medvirket til vort valg, da dette passer godt sammen med Rittals overordnede fokus på energirigtige produkter og vores ansvar over for det miljø og de omgivelser, vi lever i, fortæller Hassan Soussi.

Mange år i Danmark

Firmaet Rittal har som nævnt eksisteret i mere end 50 år og firmaets produkter har været solgt i Danmark næsten lige så længe. Den 1. januar 2004 oprettede Rittal sit eget, selvstændige datterselskab i Danmark, Rittal A/S, med hovedkontor, værksted og lager i Hørup Hav på Als og en salgsafdeling med lager i Herlev. I 2006 flyttede Herlev-afdelingen til den nuværende adresse i Taastrup, hvor både lager og værksted blev udvidet. I Hørup Hav opretholdte man hovedkontoret og værksted samt et lager af kundespecifikke produkter og et mindre program af standardprodukter. I 2010 lukkede afdelingen i Hørup Hav, og man centraliserede salg, marketing, økonomi og administration i Taastrup.

Rittal i vækst

- Vi har gennem de seneste år efter finanskrisen, været en virksomhed i vækst og har løbende øget medarbejderstaben, eksempelvis med flere udekørende konsulenter. Vi er i dag 21 ansatte i Rittal A/S, og vi ser med stor optimisme på fremtiden, ikke mindst på grund af en række nye, innovative produkter, slutter Hassan Soussi.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37