Eplan Data  Portal opdateret med alle Rittal produktdata
Eplan Data Portal opdateret med alle Rittal produktdata

Rittal tager plads i Eplan-software

Elkonstruktører verden over har fået efterspurgt assistance i form af 2600 nye og opdaterede tekniske produktinformationer til Rittals standardartikler. Informationen findes nu tilgængelig til anvendelse gennem det globalt fremgangsrige elkonstruktionsværktøj fra Eplan.

– Uden de rette produktspecifikationer er næsten ingen konstruktion af maskiner, koblingsudstyr og styresystemer mulig. Produktdata er selve grundmaterialet for værdiskabelsen, konstaterer Per Magnusson, produktchef for indkapslinger og mekanik hos Rittal.

Enklere processer

Rittal har optimeret både kvaliteten om omfanget af den database, som virksomheden tilbyder. Data som findes tilgængelig for konstruktionsarbejdet kan senere anvendes i produktionstadiet og til kommercielle processer.

– Oplysningerne er vigtige for at kontrollere, at alle tekniske processer fungerer effektivt. Den rigtige data medfører, at effektiviteten sikres i kontinuerlige processer, fra virtuel produktudvikling, omkostningberegning og indkøb til den endelige produktion, understreger Per Magnusson.

Værktøj til elkonstruktion

Designere og planlæggere kan nu, som støtte til elkonstruktion, finde Rittals produktdata i Eplan Data Portal. Artikeldata i Eplan Data Portal indeholder op til 200 funktioner såsom logistik, kommercielle oplysninger, 2D- og 3D-grafik og produktionsinformation. Udbuddet af data fra Rittal strækker sig fra indkapslinger, klimateknik og strømfordeling til IT-infrastruktur og systemtilbehør. Dette gælder både for standardprodukter og for monteringsartikler. Desuden har Rittal nu gjort næsten hundrede procent af virksomhedens data om indkapslinger tilgængelig i RiCAD 3D databibliotek.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37