Gå til indhold
En ny webbaseret afkastsberegner (ROI) hjælper dig med at beregne effekten af din investering af eksempelvis Perforex Bearbejdningsmaskine

Så hurtigt er din investering tjent ind

Potentialet ved øget automation hos tavlebyggere er stort. Tidsbesparelser alene kan være af stor betydning. Men hvor hurtigt vil din investering betale sig? Rittal har udviklet en ROI-beregner, der kan give dig svaret.

De fleste indkapslinger til kontroltavler behøver en form for bearbejdning, eksempelvis hultagning til knapper, kabler eller andet tilbehør. CNC bearbejdningsmaskiner, Perforex fra Rittal Automation Systems, øger effektiviteten af processen sammenlignet med traditionel manual bearbejdning.

Flere opgaver med samme maskine

Med Perforex kan du behandle alle materialer, som normalt anvendes til produktion af industri-, automation- og styretavler. Det inkluderer både stål, aluminium, kobber og plast. Værktøjet i maskinen skifter automatisk, hvilket gør det muligt at bore, fræse og skære baseret på din eget boremønster, uden behov for yderligere menneskelig indblanding.

Bearbejdsningsmaskinen løser opgaven mere effektivt end med traditionelle manualle metoder og forbedrer samtidig arbejdsmiljøet ved at mindske forekomsten af uhensigtsmæssige arbejdsstillinger og tunge løft.

Sådan fungerer beregneren

Erfaring viser, at en øget automatisering betaler sig, selv ved mindre produktionsantal. Rittals nye webbaserede afkastsberegner (ROI) hjælper dig med at fastsætte og identificere hvor hurtigt en investering i Perforex bearbejdningsmaskine, vil betale sig for netop din produktion.

Beregn dit afkast allerede nu

Du indtaster helt enkelt dit typiske produktionsmængde, nuværende tidsforbrug for bearbejdsningsproces samt omkostninger per time. Værktøjet beregner herefter den tilsvarende tilbagebetalingstid for forskellige Perforex-modeller.

En fordel selv ved lave volumener

– Investeringen i en Perforex giver en kort tilbagebetalingstid ved volumen på ca 100 skabe om året. Selv i virksomheder med få ansatte i sin skabsproduktion kan opnå betydelige besparelser, påpeger Per Magnusson, Scandinavian Business Development Manager for Rittal Automation Systems.

Med en gennemsnitlig bearbejdningstid på 15-20 minutter per del, sparer virksomheden enormt meget tid sammenlignet med manuel bearbejdning. Programmeringen er hurtigt og enkelt. Det medfører, at det kan betale sig at benytte en Perforex-maskine ved store volumener såvel som ved kundeunikke løsninger og enstyksproduktion.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37