Gå til indhold
Secarex skæremaskine fra Kiesling "tilskærer" omkostningerne for DIN-skinner og kabelkanaler

Pressemeddelelse -

Skabsbyggere får en ny mulighed for at reducere deres omkostninger. Rittal fører nu Secarex skæremaskine fra Kiesling i sit sortiment. Maskinen optimerer tilskæring af DIN-skinner og kabelkanaler.

– Vi har set på forudsætningerne for at skabe stærkere værdikæder inden for branchen. Secarex skæremaskine er en del af dette. Maskinen anvender data fra de fleste CAD-systemer for at udføre præcis tilskæring – hvilket sparer meget tid, spild og omkostninger i produktionen, understreger Per Magnusson, produktchef for indkapslinger og mekanik hos Rittal.

Sparer tid

Den automatiske skæringsproces giver betydelige tidsbesparelser i forhold til manual tilskæring af DIN-skinner og kabelkanaler. Maskinen styres af en industriel PC med touch-skærm og en enkel brugerflade. Materialet skæres i rette længder baseret på data fra virksomhedens CAD-systemer.

Efter skæring stopper maskinen automatisk for at frigøre de tilskårede dele, som let fjernes fra maskinen. Det højtydende værktøj i Secarex-maskinen leverer rene snit så materialespild også reduceres.

Forbedret kvalitet

– Secarex skæremaskine bidrager til forbedret bearbejdningskvalitet, optimering af skæreaffald, lavere bearbejdningsomkostninger samt hurtigere gennemløbstid for bearbejdningsprocessen. Vi ser dette være meget passende til disse sparetider, udtaler Per Magnusson.

Forhandlere i Skandinavien

Skæremaskinen er udviklet af Kiesling, som er førende producent af automatiseringsudstyr til opbygning af kabinetter og skabsmontering. Rittal har fået ansvaret for at sælge, markedsføre og service Kieslings maskiner i Skandinavien.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37