Forretningsdirektør Nina Dencker Nielsen, ROCKWOOL Nordics

Forretningsdirektør Nina Dencker Nielsen fylder 50 år

ROCKWOOL Nordics forretningsdirektør for Danmark, Nina Dencker Nielsen, fylder 50 år fredag den 15. januar 2021.

Det er en populær og vellidt fødselar med fart over feltet, der fredag den 15. januar 2021 fejrer 50 års fødselsdag.

Professionelt er Nina forretningsdirektør for Danmark i ROCKWOOL Nordics og har det overordnede ansvar for salg af ROCKWOOL stenuldsprodukter i Danmark – en stilling Nina har haft i knap tre år, og har formået at skabe en flot og positiv vækst i perioden. Hun brænder for den grønne omstilling i byggebranchen og spiller en vigtig rolle i at konkretisere efterspørgslen på bæredygtige byggematerialer. Energi- og byggebranche har i det hele taget været en rød tråd gennem Ninas karriere, og erfaringen har hun opbygget i virksomheder som GSV, MT Højgaard og Dong Energy (nu Ørsted). Nina er uddannet Cand.Merc-Jur. fra CBS og har en efteruddannelse i Disruptive Strategies fra Harvard University.

Ninas interesser spænder vidt – fra fodbold til hurtige heste, et brændende engagement for at skabe resultater og gøre en forskel, til rejser og afslapning med familien. Nina er født i Singapore og haft sin opvækst i Japan og Thailand, og hun slår derfor nemt over i thai, når der er mulighed for det.

Når Ninas efternavn klinger bekendt, er det fordi, hun er datter af tidligere administrerende direktør og ØK-koryfæ, Carsten Dencker Nielsen, der har haft en lang og mindeværdig karriere i ØK, i såvel Afrika, Asien og Danmark. Han har også været generalkonsul for såvel Danmark som for Thailand, og har blandt andet været udnævnt til Kommandør af den Thailandske krone-orden samt Ridder af Dannebrog af 1. grad.

Nina sidder også i bestyrelsen for Frederiksberg Boldklub, som i 2020 er blevet kåret som årets fodboldklub i Danmark. Og der gik ikke længe før UEFA også fik øjnene op for FB’s kvaliteter, og kvitterede med at kåre Frederiksberg Boldklub som Europas bedste bredde-fodboldklub i 2020.

På grund af Corona markeres 50 års fødselsdagen helt privat på dagen, men familie, venner, bekendte og kolleger kan se frem til festlig markering senere på året, når det igen er tilladt at skeje ud i en stor forsamling.

ROCKWOOL koncernen er verdens førende producent af produkter baseret på stenuld. Vi tilbyder et bredt sortiment af kvalitetsprodukter til byggesektoren så som isolering, akustiklofter, facadeplader, men leverer også produkter til gartnerier og transportsektoren.