Ny adm. dir. Frank Ove Larsen, ROCKWOOL Nordics

Frank Ove Larsen er ny adm. dir. for ROCKWOOL i Norden

Den 1. april tiltræder Frank Ove Larsen rollen som ny administrerende direktør for ROCKWOOL Nordics med ansvar for isolering-producentens aktiviteter og produktion i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Frank Ove Larsen er fra 1. april 2020 ny adm. dir. i ROCKWOOL Nordics, der er den internationale ROCKWOOL-koncerns nordiske forretningsenhed med kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Finland samt fire fabrikker i regionen.

Frank Ove Larsen har været i ROCKWOOL-koncernen i næsten 25 år, senest som adm. dir. for ROCKWOOL Technical Insulation, hvor han de seneste 5 år har haft ansvaret for koncernens tekniske produkter til især marine- og proces-industrien. Før dette var Frank adm. dir. i Rockpanel, der producerer facade-løsninger. Frank Ove Larsen startede i ROCKWOOL i 1995 og har bl.a. arbejdet med forretningsudvikling, logistik, produktion samt været udstationeret i Holland i en årrække, hvor han var international forretnings-direktør for Rockfon, der producerer akustiklofter. Før sin ROCKWOOL-karriere, var Frank ansat i Mærsk Drilling.

- ROCKWOOL er i Norden i en positiv udvikling, hvor der er en stigende efterspørgsel på vores energieffektive og bæredygtige stenuldsløsninger. Frank har det globale udsyn, stort markedskendskab, en passion for at bidrage på energi- og klimaområdet og stærke rødder i Norden, der gør ham til den helt rette til rollen som nordisk ansvarlig, hvor kunder og marked går forrest i den grønne omstilling”, siger Henrik Frank Nielsen, Senior Vice President for ROCKWOOL Nordøsteuropa og Rusland.

Som en del af rollen som adm. dir. for ROCKWOOL Nordics træder Frank Ove Larsen også ind i interesseorganisationen SYNERGIs bestyrelse.

Frank Ove Larsen er 51 år. Han overtager rollen efter canadieren Rory Moss, der skal være adm. dir. for ROCKWOOL i Nordamerika.

Emner

ROCKWOOL koncernen er verdens førende producent af produkter baseret på stenuld. Vi tilbyder et bredt sortiment af kvalitetsprodukter til byggesektoren så som isolering, akustiklofter, facadeplader, men leverer også produkter til gartnerier og transportsektoren.