Thomas Kähler, bestyrelsesformand ROCKWOOL Group modtager årets særpris ved Sustainability Awards 2021.

ROCKWOOL får EY og Dansk Erhvervs særpris 2021 for langsigtet værdiskabelse og bæredygtighedsindsats

EY og Dansk Erhverv anerkender med særprisen ”Long Term Value Creation” ROCKWOOLs bidrag til at reducere byggebranchens klimapåvirkninger og accelerere den grønne omstilling. Det skete onsdag aften ved årets uddeling af Sustainability Awards 2021.

EY i Danmark og Dansk Erhverv uddelte til aften for første gang Sustainability Awards 2021. Særprisen "Long Term Value Creation" er indstiftet for at anerkende de virksomheder, der arbejder dedikeret med i bæredygtighed, og som har dokumenteret, at de gør en forskel. Juryen understreger, at særprisen går til en virksomhed, der har klare ambitioner i arbejdet med ansvarlig virksomhedsdrift, og som aktivt har vist og rapporteret fremskridt i at opfylde netop de ambitioner.

”Med Særprisen for Long Term Value Creation vil vi gerne fremhæve og hylde dem, der sidder med løsningerne. Vi ønsker at sætte fokus på virksomheder, som i særlig grad har ambitioner inden for bæredygtighed, og som har vist stor dokumenteret impact. EY og Dansk Erhverv ser ROCKWOOL Group, som sådan en virksomhed,” siger Jan C. Olsen, CEO for EY i Danmark.

Verificeret og dokumenteret omstilling

ROCKWOOL modtager prisen for bl.a. at have sikret store CO2-besparelser i byggesektoren gennem banebrydende teknologi, og fordi produkterne muliggør en høj grad af genanvendelse.

"Bæredygtighed er dybt integreret i vores forretningsstrategi. Vores arbejde for at forbedre vores produkters positive indvirkning og minimere den negative effekt fra vores operationer er baseret på data, der kan revideres eksternt. En langsigtet værdiskabelse er præcis dét, vi søger at opnå, og derfor værdsætter vi EY og Dansk Erhvervs anerkendelse af vores indsats,” siger Jens Birgersson, CEO for ROCKWOOL om prisen.

Billedtekst:

ROCKWOOLs bestyrelsesformand Thomas Kähler modtog den flotte særpris som en anerkendelse af den langsigtede indsats for grøn omstilling og ansvarlig virksomhedsdrift. Det foregik ved årets prisuddeling Sustainability Awards 2021 i Børssalen.

ROCKWOOL koncernen er verdens førende producent af produkter baseret på stenuld. Vi tilbyder et bredt sortiment af kvalitetsprodukter til byggesektoren så som isolering, akustiklofter, facadeplader, men leverer også produkter til gartnerier og transportsektoren.