Nyhed -

Spændende nyheder fra Royal Greenland: fisk med økologisk panering og fisk med glutenfri panering

Royal Greenland udvider sit sortiment af panerede fisk med to spændende nye produktkoncepter. Det første er fisk med økologisk panering, og det andet er fisk med glutenfri panering. Nyhederne passer lige ind i tidens trends, hvor økologi fylder mere og mere, og glutenfri også er kommet på menuerne mange steder.

Royal Greenlands sortiment af panerede produkter består af mange forskellige slags panerede produkter; rugmelspanerede, meunière, letpanerede og fisk med klassisk, sprød panering. Men til Foodexpo i Herning præsenteres som noget helt nyt et sortiment af fisk med økologisk panering og et med glutenfri panering. Begge koncepter er med 60 % fiskeandel og er tillige uden æg og mælk.

Danskerne spiser mere økologi
Produkterne med økologisk panering er en reaktion på, at danskerne bliver mere og mere bevidste om, hvad de spiser. Og efterspørgslen stiger og stiger. Med denne udvikling i markedet, er det naturligt, at Royal Greenland har arbejdet med sit produktsortiment, så virksomheden matcher de behov og den efterspørgsel, som ses i markedet.

Det har resulteret i tre nye produkter, der alle har økologisk panering – en rødspættefilet (120-140 g), en torskefilet (140-160 g) og en sejfilet (120-140 g). Produkterne har en fantastisk sprød panering og indeholder hverken æg eller mælk.

Glutenfri trend er et hit
Glutenfri produkter vinder også mere og mere frem. Udover at der er deciderede glutenallergikere, så er det i USA en stor sundhedstrend, som danskerne også er ved at have taget til sig – der kommer stadig flere og flere glutenfri produkter på markedet. Og helt i tråd med denne udvikling har Royal Greenland skabt tre nye produkter med glutenfri panering – en rødspættefilet (100-130 g), en sprødbagt torsk (80 g) og en sejpanett (55 g). Ligesom produkterne med økologisk panering, indeholder de glutenfri heller ikke æg og mælk for at imødekomme dem, der er intolerante overfor disse produkter.

Nem tilberedning med god samvittighed
Fælles for de seks nye produkter med økologisk og glutenfri panering er, at de er forstegte og ovnklare og dermed nemme at håndtere i køkkenet – de skal bare i ovnen direkte fra frost.

Alle seks varianter er MSC-mærkede, hvilket vil sige, at de kommer fra bæredygtigt og miljørigtigt fiskeri.

Produkterne med den økologiske panering er mærket med Grønt Nøglehul og har desuden Royal Greenlands eget kvalitetsmærke Clean Label, som betyder, at produkterne er tilberedt uden kunstige farvestoffer, smagsstoffer og konserveringsmidler.

Alle seks produkter leveres i kartoner a 5 kg.

Flere oplysninger kan fås ved henvendelse til Royal Greenland.

• Mad, drikke

• fisk