Effektiv slibebånd SY674  til metal fra Flexovit

Effektiv slibebånd SY674 til metal fra Flexovit

Slibebåndet er med et nyudviklet og patenteret slibemiddel af zirconia aluminiumoxid. Det nye slibekorn har en mikrostruktur som kontinuerligt frilægger nye skarpe skære kanter, og har en kontrolleret nedbrydning under slibning.

Slibekornene har en aflang spids form og er placeret stående på slibebåndets rygmateriale hvilket bidrager til lang levetid og meget effektiv afvirkning. Rygmaterialet er kraftig polyester i YY kvalitet, hvilket reducerer risikoen for iturivning og giver lang levetid.

Det nye slibebånd SY374 findes i korn størrelser 36-120 og er beregnet til slibning primært i rustfrit stål, men fungerer også godt på kulstål og aluminium. Båndet er velegnet til såvel robotslibning som manuel slibning i stationære maskiner af for eksempel støbegods, turbineblade, tyndplade og diverse stålemner samt for slibning med høj afvirkning i værkstedsindustri, jern- og stålværker, støberier mm.

Båndene findes også i dimensioner til brug på filemaskiner til manuel slibning på svært til tilgængelige steder.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.